مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان خبرداد

درخشش دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی در مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا

به گزارش خبرگزاری پانا : مسئول بسیج دانش آموزان استان گفت : دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی در مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا درخشیدند .

کد مطلب: ۲۵۳۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان در مرحله ی نهایی(بین المللی) هفتمین دوره ی مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی خوش درخشیده توانستند در بخش تیمی دو مقام اوّلی، چهار مقام دوّمی و یک مقام سوّمی و در بخش انفرادی چهار مدال طلا و دو مدال نقره را بدست آورند.

گفتنی است؛ این مسابقات در سه مرحله ی شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود که در مرحله ی شهرستانی، 1256 تیم پنج نفری در بهمن ماه 1392 در استان به رقابت پرداختند و از این تعداد 332 تیم به مرحله ی استانی راه یافتند که این مرحله نیز در اردیبهشت ماه1393 برگزار شد و در نهایت 11 تیم حائز رتبه جهت حضور در مرحله ی نهایی و بین المللی شدند.

ارسلانی خاطر نشان ساخت دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی که در مرحله ی بین المللی این مسابقات با 8 تیم پسر و 3 تیم دختر در قالب تیم های 5 نفره حضور یافته بودند، با درخشش کم نظیر خود توانستند در بخش تیمی دو مقام اوّلی، چهار مقام دوّمی و یک مقام سوّمی کسب کنند؛ هم چنین در بخش انفرادی چهار مدال طلا و دو مدال نقره را بدست آورند.

وی افزود این مسابقات با حضور 111 تیم داخلی و 12 تیم خارجی که شامل کشور های قزافستان، مالزی، اندونزی، بوسنی، کنیا، پاکستان، لبنان، افغانستان، عراق، تانزانیا، عمان و هند بودبرگزار گردید،

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان تصریح کرد این مسابقات در پایه ششم ابتدایی، هفتم و سوم راهنمایی در یک رشته واحد با عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی و علوم و در دوره دبیرستان در پایه های اول، دوم و سوم متوسطه در چهار رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ، سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی گفت : در مرحله ی نهایی(بین المللی) هفتمین دوره ی مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا که از اول تا سوم شهریور ماه 93 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی خوش درخشیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار