امام جمعه شهرستان هندیجان:

به مناسبت 17 مرداد خبرنگاران با امام جمعه دیدار کردند

خبرگزاری پانا: امام جمعه شهرستان هندیجان در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: این روز ارزشمند اجتماعی را به همه خبرنگاران و روز نامه نگاران و نویسندگان تبرک می گویم.

کد مطلب: ۲۴۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، امام جمعه شهرستان هندیجان در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: این روز ارزشمند اجتماعی را به همه خبرنگاران و روز نامه نگاران و نویسندگان تبرک می گویم.
حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل پور در ادامه سخنان خود افزود: در 17 مرداد محمود صارمی به همراه اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان بدست گروه های تروریستی طالبان به شهادت رسید به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی 17 مرداد ماه هر سال را بعنوان روز خبرنگار نام گذاری کرد.
شمیل پور تصریح کرد: در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فناوری نام می برند قطعاً خبرنگار بعنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی و انکار نشدنی دارد و در دنیای کنونی با وجود فناوری های ارتباطی پیشرفته و متعدد درامر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری هایی که بطور آشکار در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از راه خبرنگارانی درستکار شدنی است.
وی عنوان کرد:خبرنگاران که از مهره های اساسی این مهم بشمار می آیند باید با قبول خطرهای فراوان به واقعیت مسئله پی ببرند و آن را به مردم برسانند.
امام جمعه هندیجان با بیان ویژگی های یک خبر خوب گفت: خبر باید ویژگی هایی داشته باشد تا مورد توجه بینندگان ،شنوندگان و خوانندگان قرار گیرد این ویژگی ها شامل:1-- خبر خوب خبری است که درست،روشن و جامع باشد و از سخن چینی،بدگویی و به جان هم انداختن مردم که از ویژگی های نکوهنده یک خبرنگار است باید دوری کند. 2- خبرنگار واسطه ی بین مردم و مسئولان است یعنی درد دل مردم را به مسئولان می رساند و پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می رساند.3-- نقد عملکرد خوب و بد حاکمان در رسانه ها از دیگر وظایف خبرنگاران است.4-- خبرنگار خوب باید به کشف حقیقت ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان برسانند.5-یکی از مهترین ویژگی های خبرنگار، ذوق و استعداد و داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است. 6- سرعت در تصمیم گیری و انتقال سریع خبر از ویژگی های اساسی خبرنگاری به شمار می رود.آخرین ویژگی که یک خبرنگار باید داشته باشد حق محوری و حق طلبی و حق گویی است که در فرموده ای از پیامبر بزرگ اسلام(ص) آمده که حق را بگو و در راه خدا از هیچ ملامت گری هراس نداشته باش.
وی در پایان از برگزاری یک دوره کلاسهای آموزشی برای خبرنگاران شهرستان هندیجان خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار