عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

افزایش 50 درصدی طول عمر ساختمان با روش صنعتی/ براساس قانون برنامه صنعتی‌سازی باید به 20 درصد برسد

خبرگزاری پانا:با توجه به اینکه متوسط عمر ساختمان در کشور ما بین 20 الی 25 سال است با استفاده از روش‌های صنعتی طول عمر ساختمان حداقل به 50 درصد خواهد رسید.

کد مطلب: ۲۴۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

مهرداد بائوج‌لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون برنامه صنعتی‌سازی ساختمان در کشور باید به 20 درصد برسد که هنوز متاسفانع به این رقم نرسیده است.

وی تصریح کرد: دبه اعتقاد بنده صنعتی سازی بین 6 تا 8 درصد بیشتر در بخش ساخت ‌و ساز نخواهد بود، اما دولت تعهد کرده که این رقم به 20 درصد ارتقاء یابد.

لاهوتی با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت ساخت و ساز در کشورمان روند مطلوبی دارد اظهار داشت: عدم فرهنگ سازی و شناخت تولید صنعتی سازی ساختمان باعث شده که متقاضیان از این نوع ساخت و سازها کمتر استقبال کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با شناخت و اطلاع رسانی - صحیح در مورد روش‌های صنعتی‌سازی باید فواید آن را در کاهش هزینه‌های تمام شده، سرعت و استحکام بیشتر در افزایش طول عمر ساختمان در روش‌های صنعتی‌سازی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه قطعات در جای دیگری ساخته می‌شود با کنترل دستگاه‌های متوالی و نظام استاندارد در کشور از کیفیت لازم برخوردار خواهند بود.

نماینده مردم لنگرود در ادامه گفت: متاسفانه بسترسازی اجزاء و قطعات مربوط به صنعتی‌سازی در کشورمان فراهم نیست.

وی یادآور شد: فراهم کردن تولید انبوه اجزای ساختمان در صنعتی‌سازی فرآیند مهمی است که مردم بتوانند به سهولت به آن دسترسی داشته باشند و هزینه‌های حمل و نقل اضافی پرداخت نکنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعتی سازی 10 الی 15 درصد هزینه‌های تمام شده را کاهش می‌دهد افزود: ساخت وساز به روش صنعتی سازی باد به عنوان یک تکلیف برای تمامی اقشار تفهیم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار