رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان:

توانمند سازی اصناف در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری اقتصادی در اولویت است

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان مهمترین نیاز این نهاد را تدوین راهبرد و برنامه‌های توسعه برای اصناف در زمینه های اموزش و ایجاد نظم مالی و انضباط مالیاتی اعلام کرد.

کد مطلب: ۲۳۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحسن نکوئی‌مهر تاکید کرد : بیش از 3 میلیون واحد صنفی و بیش از 6 میلیون اشتغال و 17 درصد تولید ناخالص داخلی در رشته‌های تولیدی، توزیعی ، خدماتی و خدمات مهندسی ؛ جایگاه موثری به اصناف در اقتصاد ملی داده است.
نکوئی مهر تصریح کرد : در شش ماه اخیر 14 آیین‌نامه تدوین، تصویب و ابلاغ و بر تسهیل و تسریع امور تاکید شده است.
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان همچنین بر ضرورت توسعه علمی اصناف تاکید کرد و گفت : تشکل‌های صنفی که بیش از 8 هزار تشکل صنفی را شامل می‌شود ، ظرفیت های خوبی برای تصمیم گیری بهینه و پیشرفت است.
نکوئی مهر گفت: انتخابات 400 اتاق اصناف شهرستان در یک ماه اخیر در فضای دوستانه برگزار شده است.
وی تصریح کرد : وظیفه این بخش فقط صدور مجوز کسب و کار نیست بلکه در تحققق اهداف کلی و اقتصادی نظام هم بیشترین نقش را خواهد داشت مانند اقتصاد مقاومتی که یک مدل پیشرفت برای توسعه است.
نکوئی مهر ، کمک به افزایش تولید ، توسعه صادرات، اصلاح شبکه‌های توزیع و شفاف‌سازی نظام توزیع را مهم دانست و اظهار داشت: شاخص های کارامدی برای واحدها و تشکل های صنفی تهیه و اعمال خواهد شد.
نکوئی مهر گفت : اصناف مخاطب بخش عمده‌ای از سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی هستند و باید با شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع به رونق تولید هم کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار