استاندار سیستان و بلوچستان:

خاش باید به قطب مهم کشاورزی، گردشگری و معدن استان تبدیل شود

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلیت های شهرستان خاش در بخش های مختلف تاکید کرد: این شهرستان باید به قطب مهم کشاورزی، گردشگری و معدنی استان تبدیل شود.

کد مطلب: ۲۲۹۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، علی اوسط هاشمی در اجتماع مردم سنگان واقع در دامنه شرق تفتان که در زیر سایه سرو کهنسال 3206 ساله سنگان تجمع کرده بودند، اظهار داشت: نعمت های فراوان خدادادی در جای جای شهرستان خاش وجود دارد که برای بهره مندی مناسب از آنها باید تمامی مسوولان و مردم دست در دست هم دهند.

وی افزود: تشکیل شورای پژوهشی متشکل از علما، نخبگان و اندیشمندان برای استفاده از ظرفیت ها و کمک به توسعه همه جانبه منطقه ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه ریزی و نگاه کارشناسی برای توسعه منطقه مورد توجه دولت است و باید تلاش کنیم استان سیستان و بلوچستان که از نظرها دور مانده از این ناشناختگی بیرون آید.

وی اظهار داشت: تامین امنیت و کمک به توسعه یکپارچه منطقه با استفاده از توان و ظرفیت مردمان خوب این دیار در اولویت کارهای دولت است.

استاندار تصریح کرد: متاسفانه القائات رسانه ای و دروغ پردازی ها این استان را از نظرها پنهان ساخته و شأن مردمان خوب و نجیب این سامان را در معرض بی مهری قرار داده است.

وی گفت: توصیه ما به فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی این است که برای توسعه مناطق باید برنامه داشته باشند و مردم را در فکرها و ایده هایشان سهیم کنند و از نگاه های ضعیف و غیر خلاق و منابع ضعیف نیز خود را دور سازند.

وی اظهار داشت: دولت در تلاش است که قریب به دو میلیون نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان را در مدت سه سال از نعمت گاز بهره مند سازد.

مهندس هاشمی بیان کرد: کارهای بزرگ و طرح های پتروشیمی در شهرهای ایرانشهر و چابهار و پیش بینی ایجاد اشتغال پایدار حداقل برای 20 هزار نفر از شهروندان هر یک از این شهرها در دستور کار دولت است.

وی خاطر نشان کرد: در سه سال آینده 146 هزار هکتار از زمین های استان طرح آبیاری نوین با هدف بالا بردن سطح زیرکشت محصولات، افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال برای حداقل سه نفر در هر هکتار و در مجموع افزون بر 500 هزار نفر با پیش بینی هزینه ای افزون بر دو هزار و 500 میلیارد تومان در استان اجرا می شود که این کار در نوع خود جاودانه و ماندگار و با ارزش است.

استاندار وجود 300 کیلومتر مرز آبی و اتصال چابهار به آبهای آزاد را نیز از قابلیت های مهم استان برشمرد و گفت: توسعه سیستان وبلوچستان از دریا می گذرد لذا همگان باید دریا و بندر را راه توسعه و هدف پیشرفت و آبادانی استان بدانیم و از این مزیت مهم به خوبی بهره ببریم.

استاندار در حاشیه بازدید از باغ پسته غلام محمد ریگی پسته کار نمونه خاشی با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای بخش کشاورزی خاش اظهار داشت: نمونه این استعدادها این باغدار و پسته کار زحمت کش است که توانسته از هر هکتار هفت تن پسته برداشت کند و بعنوان پسته کار نمونه الگوی دیگر کشاورزان باشد.

وی گفت: شهرستان خاش قطب تولید پسته، زردآلو، انجیر، معدن و گردشگری استان است.

وی افزود: استانداری با نگاه یکسان و به دور از تبعیض به تمام شهرستان ها، روستاها، اقوام و طوایف نسبت به تقسیم اعتبارات در بخش های مختلف اقدام خواهد کرد و به زودی تحولی بنیادین را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار