«منجمد» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

خبرگزاری پانا: انیمیشن «منجمد» با پشت سر گذاشتن «مرد آهنی»، پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفت.

کد مطلب: ۲۲۰۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، انیمیشن «منجمد» در تعطیلات آخر هفته به لطف فروش 194 میلیون دلاری در ژاپن مجموع فروش جهانی خود را به یک میلیارد و 219 میلیون دلار رساند و توانست پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گیرد.

به گزارش ورایتی، این انیمیشن که امسال علاوه بر کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن در بخش بهترین ترانه نیز یک جایزه اسکار را از آن خود کرد تا پایان روز یکشنبه تنها در آمریکا و کانادا بیش از 400 میلیون دلار فروحت.

منجمد در حال حاضر پس از «انتقامجویان» دومین فیلم پرفروش کمپانی دیسنی محسوب می‌شود. در حال حاضر انتقامجویان با فروش یک و نیم میلیارد دلاری پس از «آواتار» و «تایتانیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان به شمار می‌رود. رتبه جهارم نیز در اختیار قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ» قرار دارد.

در منجمد که پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده، بازیگران مطرحی از جمله «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپیشگی کرده‌اند، البته با توجه به برخی انتقادها مبنی بر این که انیمیشن «منجمد» به اندازه کافی ویژِگی‌های ساخته‌های کمپانی دیسنی را ندارد، قسمت دوم این انیمیشن با نام «بایر» داستانی ماجراجویانه دارد که در صحرا روی می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار