در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

بیماران اختلال روان نیازمند خدمات درمانی هستند/ جزئیات پوشش بیماران اختلال روان

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران اختلال روان گفت: گفت: بیماران اختلال روان نیازمند بهره گیری از خدمات درمانی هستند.

کد مطلب: ۱۸۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

حسن تامینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه بیماری های اختلال روانی باید با تلاش مسئولان زیر چتر حمایتی بیمه ها قرار بگیرند، اظهار داشت: کسانی که دچار اختلالات روانی هستند، با مشکلات و معضلات بسیاری روبرو هستند که یکی از مهم ترین این مشکلات، پوشش بیمه ای این بیماران است که هم اکنون بسیاری از این بیماران بیمه نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه های درمان بیماران اختلال روان بسیار بالاست، تصریح کرد: از این رو پوشش بیمه ای برای پرداخت ها و هزینه های درمان این افراد ضرورت دارد اما متاسفانه بخش عمده از بیماران اختلال روان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که از سوی مسئولان وزارت بهداشت اعلام شده است، هم اکنون شیوع اختلالات روانی در کشور 6 درصد است و باید برای پیشگیری از این بیماری اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، عمده ترین عوامل شیوع بیماری اختلالات روانی در مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، فرهنگی خلاصه می شود.

تامینی درخصوص افزایش اعتبارات برای حمایت از این بیماران نیز گفت: امسال اعتبارات خوبی به بیمه سلامت اختصاص داده شد به طوری که بودجه بیمه سلامت رشد 66 درصدی داشته است که امیدواریم در سال 93 به این بیماران نیز توجه ویژه ای شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار