فروشگاه زنجیره‌ای نقش رهبری قیمت را بازی می‌کند/ نظام خرده فروشی تاثیرات منفی در اقتصاد کشور دارد

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نحوه توزیع در فروشگاه های زنجیره ای به گونه ای است که برابری قیمت ها بخوبی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان قابل لمس می باشد و این فروشگاه ها نقش رهبری قیمت را بازی می‌کند و برای ثبات دادن به قیمت و جلوگیری از تشدد قیمت‌ها و پایین آمدن هزینه‌ها جانبی باید به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای رو بیاوریم.

کد مطلب: ۱۶۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد صادق مفتح در آیین افتتاح و بهره برداری از فروشگاه هایپرسان شهرری گفت: در نظام اقتصادی یک اصل داریم که اگر شما حداکثر 10 درصد کالا را بتوانید با یک قیمت متحد در بازار تولید کنید، 90 درصد مابقی بازار ناچار است از این پیروی کند و این تئوری رهبری قیمت است .

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ یک مزیت نسبی ایجاد می‌کند، بیان داشت: وقتی جمعیت بیش چند ده هزار نفری برای خرید بیش از 50 هزار کالا به جای اینکه به چندین نقطه مراجعه کنند به یک نقطه مراجعه می‌کنند در خیلی از هزینه‌های خانوار صرفه جویی می‌شود .

وی با بیان این که هزینه های توزیعی بسیار بالا بخصوص در نظام خرده فروشی تاثیرات منفی در اقتصاد کشور دارد، افزود: این مشکل با حضور فروشگاههای زنجیره ای تا حدود بسیاری رفع شده و با احداث این مکانها نه تنها کنترل قیمت بلکه تنوع کالاها نیز برای مصرف کنندگان بوجود خواهد آمد .

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت وی افزود: در حال حاضر توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزو اهتمام‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که این مهم توسعه پیدا کند و در چند سال گذشته نیز توسعه خوبی پیدا کرده است.

مفتح اظهار داشت: از سال 82 به بعد وزارت بازرگانی وقت، برای احداث فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای اقدامات موثر را شروع و هم اکنون نیز از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیر احداث چنین مکانهایی برای خرید آسان شهروندان در جای جای کشور گام های موثری برداشته شده است.

وی گفت: دست یابی به دانش احداث فروشگاههای زنجیره ای یکی دیگر از آرزوهای این وزارتخانه بود که با احداث این مجتمع ثابت شد که توانایی این چنین کاری را در داخل کشور داریم و هم اکنون به این دانش دست یافته و در حال بومی سازی آن می باشیم .

فروشگاه بزرگ هایپرسان در بیش از 40 هزار متر مربع زمین و 100 هزار متر مربع بنای مفید و پارکینگ سه طبقه با گنجایش سه هزار دستگاه خودرو در منطقه 20 تهران خیابان فداییان اسلام همزمان با ولادت با سعادت امام علی النقی (ع) گشایش یافت .

مراسم افتتاحیه فروشگاه بزرگ هایپرسان، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور با حضور محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزیر، امیرحسین باقرنژاد معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری، مجتبی عبداللهی معاون شهردار تهران، عظیم بابایی شهردار منطقه 20 و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری افتتاح شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار