قائم مقام معاونت سواری سازی قطعات ایران خودرو در گفت وگو با پانا:

90 درصد ورق تولید خودرو داخلی سازی شد/تاثیر افزایش تیراژ تولید در قیمت خودرو

خبرگزاری پانا: قائم مقام معاونت سواری سازی قطعات ایران خودرو با بیان اینکه 90 درصد ورق های تولید خودرو در کشور داخلی سازی شده است ،گفت : با انجام مذاکرات سیاسی و نکاتی که در حال انتقال است به نظر می رسد که شرایط تولید در ماههای آتی بهبود یابد و افزایش تیراژ تولید در قیمت ها نیز تاثیر گذار خواهد بود .

کد مطلب: ۱۵۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

شاهین صدری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات تاثیری در تقلیل تحریم ها داشته است که بتواند موجب افزایش تولید در شرکت های خودروسازی شود ، تصریح کرد:به صورت مستقیم در حوزه عملکردی اتفاق خاصی ایجاد نشده است اما جو عمومی که در حوزه تامین کنندگان وجود دارد حاکی از نشانه های مثبت اقتصادی است .


صدری اظهار کرد: با انجام مذاکرات سیاسی و نکاتی که در حال انتقال است به نظر می رسد که شرایط تولید در ماههای آتی بهبود یابد و افزایش تیراژ تولید در قیمت ها نیز تاثیر گذار خواهد بود .


امکان بازگشت ایران خودرو تا سه هزار دستگاه در روز


وی عنوان کرد: ایران خودرو تا روزانه سه هزار دستگاه در روز نیز تولید داشته و این توانایی در این شرکت خودروسازی وجود دارد .

صدری در پاسخ به این پرسش که چه میزان قطعات پرسی در ایران خودرو تولید می شود ، اظهار کرد: میزان تولید قطعات شامل قطعات رودری ،درب موتور و کلگیرها و قطعات بیرونی خودرو حدود روزانه 75 هزار قطعه و قطعاتی است که بیش از 800 تن وزنه نیاز دارد .

قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودور خاطرنشان کرد: سالانه توانایی تولید 25 میلیون قطعه پرسی در ایران خودرو وجود دارد و درکنار آن طراحی قطعات نیز توسط خود شرکت انجام می شود .


صدری در پاسخ به این پرسش که بیشترین قطعات مصرفی چه قطعاتی است ،بیان کرد: در تمامی تولیدات همه قطعات در معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودرو صورت می گیرد .


قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودور خاطرنشان کرد: هر شرکت برای ارتقای خود نیازمند مدلی است که این مدل بتواند امکان مقایسه سازمان های مختلف با هم و درجه خوب و بد بودن را فراهم کند و از سال 1386 مدل ملی کیفیت عملکرد ملاک عمل عملکرد ایران خودرو قرار گرفته است .


وی ادامه داد : برنامه ها و اهداف براساس این الگو تعیین شده و رده اهتمام به کیفیت اخذ شده است .


پیش بینی 154 پروژه بهبود و 110 فعالیت برای افزایش کیفی تولید


قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودرو اظهار کرد: براساس تجارب چهارساله شرکت در جایزه ملی کیفیت بازنگری در فرآیندها صورت گرفت و 154 پروژه بهبود تعریف شده است که از چهار منظر بهبود کیفیت و قطعات سیستم ،بهبود سیستم افزایش کیفیت فرآیندها ، مدیریت و نتایج کیفی که رضایت مشتریان به نحو مناسبی حفظ شده است .


صدری اظهار کرد: 154 پروژه بهبود و 110 فعالیت ویژه برای افزایش کیفی تولید در ایران خودرو تعریف شده است که این فعالیت ها انجام شده اما در کنار آن تحریم ها تاثیرات نامناسبی بر این فعالیت ها داشته است .


وی ادامه داد: پرس ایران خودرو سالانه 200 هزار تن مصرف ورق دارد که بخش عمده ای از آن وارداتی بوده و با توجه به شرایط تحریم ها مجبور به برنامه ریزی در سازمان شدیم که بدون افت کیفی و کمی تولید بتوان فرآیند تولید را ادامه داد به همین دلیل از تولید کنندگان داخلی مانند فولاد مبارکه و شرکت ورق فولاد چهار محال استفاده کرد .


قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودرو عنوان کرد: درحال حاضر 90 درصد ورق های تولید خودرو در کشور داخلی سازی شده و مطابق استانداردهای جهانی هیچ افت کیفیتی در این بخش ها بوجود نیامده است .


وی ادامه داد: در زمینه تامین قطعات ماشین آلات سنگین نیز نیازمند لوازم یدکی است و چاره ای در ایجاد ارتباط با شرکت های خارجی وجود نداشته است و در برخی موارد به دلیل تحریم ها مشکل های بسیاری وجود داشت اما با همکاری محققان و داخلی سازی این قطعات و تامین از منابع دیگر از افت کیفتی و کمیت تولید جلوگیری شد .


صدری عنوان کرد: در ادوار جایزه ملی کیفت این دومین باری است که تندیس ارایه می شود و شرکت ایران خودرو موفق به کسب این تندیس شده است اما اولین بار در سال گذشته معاونت تندر ایران خودرو موفق به کسب این تندیس شد اما در سال جاری واحد قطعات پرسی موفق به کسب این تندیس شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار