رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت عنوان کرد:

لایحه ترویج تغذیه با شیرمادر در انتظار ارسال به مجلس

خبرگزاری پانا: رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: لایحه ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران پس از طرح در کمیسیون فرهنگی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در انتظار ارسال به مجلس است.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، برکاتی رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت از اجرای کامل مرخصی مادران در صورت تصویب قانون ترویج تغذیه با شیر مادر خبر داد.

وی افزود: پیش نویس این لایحه دی ماه سال گذشته پس از حدود 2 سال کار کارشناسی بین بخشی در كمسیون فرهنگی دولت تصویب شد و پس از رفع یکی دو اشکال حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری آماده ارسال توسط دولت به مجلس گردید که با توجه به لحاظ شدن موادی از آن در "طرح تعالی جمعیت و خانواده" و تصویب بخشی از ماده مربوط به مرخصی مادران آن ذیل "اصلاحیه قانون تنظیم خانواده و جمعیت"، پیش نویس لایحه از بهمن ماه گذشته در انتظار طی فرایندهای ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

برکاتی اضافه کرد: این در حالی است که لایحه مذکور از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و در زمینه های دیگری از جمله تسهیل اجرای سیاستهای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش مرخصی ساعتی مادران شیرده، احیای مهدهای کودک ادارات و سازمانهای دولتی، ارائه مزایای قانون از جمله مرخصی به مادران شاغل در بخش غیر دولتی و پیش بینی مجازاتهایی برای افراد حقیقی و حقوقی که مانع اجرای قانون شوند، پیش بینی گردیده است.

وی افزود: بر اساس این لایحه "مرخصی دو هفته ای پدران" به پدران كارمندی كه همسر كارمند(دولتی) ندارند، نیز تعلق می گیرد.

به گزارش پانا، به موجب این لایحه مرخصی ای تحت عنوان مرخصی زایمان، شیردهی و پرورش فرزند به خانم های شاغل به مدت نه ماه و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندان شان مرخصی داده می شود. این مدت برای زایمانهای دوقلو و بیشتر برای مادران یک سال و برای پدران یک ماه پیش بینی گردیده است. همچنینی پاس شیر دهی در سال اول به دو ساعت به ازای هر 8 ساعت کار موظف افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار