مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

حضور ایران با ۴ دانش‌آموز در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

مسابقات قران دانش‌آموزان جهان اسلام «فینال» ندارد؛ نفرات برتر در روز اختتامیه تقدیر می‌شوند / قرعه‌کشی دختران دانش‌آموز امشب انجام می‌شود و فردا در مسابقات شرکت خواهند کرد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت بخش دانش‌آموزی مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام، فینال ندارد. هر روز نفرات برتر مشخص و در روز پایانی تقدیر خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور ایران با ۴ دانش‌آموز در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

میکائیل باقری در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌‌آموزان جهان اسلام در محل سالن اجلاس سران، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آیین افتتاحیه روز گذشته با حضور مسئولان کشورمان برگزار شد و شب گذشته برنامه قرعه‌کشی و توجیه دانش‌‌آموزان صورت گرفت و دانش‌آموزان نوبت و قرعه قرائت خود را در رشته قرائت انتخاب کردند.»

وی ادامه داد: «نحوه اعلام قرعه تلاوت به این صورت است که روز قبل به دانش‌آموزان داده می‌شود. یعنی هر دانش‌آموز یک روز فرصت خواهد داشت تا تمرین و با استاد خود مشورت کند.»

باقری اضافه کرد: «طبق تصمیم کمیته فنی، مسابقات هر روز با دانش‌آموزان شروع می‌شود. به ترتیب ۴ دانش‌‌آموز در رشته قرائت و حفظ شرکت می‌کنند و بعد مسابقات بزرگسالان ادامه پیدا می‌کند.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: «مسابقات تا یکم ادامه خواهد داشت که در این روز فینال بزرگسالان برگزار خواهد شد.»

وی به حضور سیدمحمدصادق حسینی به عنوان اولین نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزان وقتی در چنین فضایی قرار می‌گیرند واقعا استرس شدید به آن‌ها دست پیدا می‌کند. فشار روانی بر روی بچه‌ها در مسابقاتی در این سطح زیاد است. کم‌تجربه هستند و تجربه زیادی از این صحنه‌ها ندارند. اولین دانش‌آموز ما هم در این مسابقات مقداری چنین شرایطی داشت و امیدواریم جزو نفرات برتر قرار گیرند.»

باقری گفت: «بخش دانش‌‌آموزی این مسابقات فینال ندارد و در هر محله نفرات برتر را مشخص خواهیم کرد و نفرات برتر در روز پایانی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.»

وی گفت: «قرعه‌کشی خانم‌ها نیز امشب انجام می‌شود و فردا در مسابقات شرکت خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران ۴ شرکت‌‌کننده در این مسابقات، دو دانش‌آموز دختر و دو دانش‌آموز پسر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار