امام جمعه فیروزکوه:

یکی از ویژگی‌های پاسدارِ ترازِ انقلاب، خدمت به مردم است

فیروزکوه ( پانا) - امام جمع فیروزکوه، ولایتمداری و خدمت به مردم را از ویژگی‌های پاسدارِ ترازِ انقلاب برشمرد و اظهار کرد شهید سلیمانی نمونه ممتازی از پاسدارِ ترازِ انقلاب اسلامی است که پیروی از راه و مکتب او ضامن سعادت انسان و حفظ نظام‌ اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۵۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از ویژگی‌های پاسدارِ ترازِ انقلاب، خدمت به مردم است

حجت‌الاسلام حسن حیدری به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار در گفت‌وگو با پانا گفت: «سوم شعبان، میلاد باسعادت امام حسین(ع)، فرصت خوبی است تا ویژگی‌های شخصیتی و سیره رفتاری این بزرگوار بازگو شود.»

وی افزود: «یکی از جلوه‌های ممتاز امام حسین(ع)، حفظ و پاسداری از اسلام ناب است. حکومت یزید، کمر به نابودی اسلام بسته بود و علنا شرابخواری و هتک مقدسات می‌کرد و اگر همین روش ادامه می‌یافت، دیگر نام اسلام باقی نمی‌ماند.»

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: «امام حسین(ع) با بذل جان خویش و اهل‌بیت خود، پایه‌های حکومت فاسد بنی‌امیه را ویران کرد و از اسلام ناب محمدی پاسداری کرد. بنابراین این روز مبارک به نام روز پاسدار نامیده شد.»

امام جمعه فیروزکوه ضمن اشاره به ویژگی‌های پاسدار بیان کرد: «پاسدارِ ترازِ انقلاب‌ اسلامی از نگاه قرآن دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمان و باور به وعده‌های الهی، اخلاص و کار برای خدا، شهادت‌طلبی، صبر و استقامت، شجاعت و دلاوری، ایثار و ازخودگذشتگی، ولایت‌مداری و خدمت به مردم است.»

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: «شهید سلیمانی، نمونه ممتازی از پاسدار تراز انقلاب اسلامی است که پیروی از راه و مکتب او ضامن سعادت انسان و حفظ نظام اسلامی است.»

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، همان قدرت نرم جمهوری اسلامی است که برای دشمنان از بمب اتم خطرناک‌تر است، افزود: «راه و مکتب شهید سلیمانی یعنی اخلاص و خداباوری، مردم‌دوستی و خدمت خالصانه به مردم، ولایتمداری حقیقی، دفاع از جمهوری اسلامی. بر اساس باور شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم بماند و حفظ شود، حرم‌های دیگر هم خواهد ماند.»

امام جمعه فیروزکوه خاطر‌نشان کرد: «جمهوری اسلامی یعنی دفاع از جمهوریت و اسلامیت. اسلامیت، نرم‌افزار نظام اسلامی و جمهوریت، سخت‌افزار و قالب حکومت است. جمهوریت یعنی حضور و نقش مردم در اداره کشور که از طریق انتخابات باشکوه محقق می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار