معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

‌باید زیست‌بوم تربیت ‌برای دانش‌آموز متنوع شود تا تربیت کامل صورت بگیرد‌

‌هویت ملی، جزء لاینفک زندگی هر فرد است‌/ عنصر تربیت سه وجه فضا، محتوا و نیروی انسانی را شامل می‌شود 

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز باید با کنش‌گری، فرد موثری باشد گفت ما باید بسترهای رشد و زیست‌بوم تربیت را برای دانش‌آموز متنوع کنیم تا تربیت کامل صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۵۸۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
‌باید زیست‌بوم تربیت ‌برای دانش‌آموز متنوع شود تا تربیت کامل صورت بگیرد‌

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی با حضور در برنامه «باشگاه امید» که امشب ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ با موضوع هویت ملی، از شبکه امید پخش شد اظهار کرد: یکی از مواردی که در مراسم‌ها و برنامه‌ها مورد تاکید است بحث هویت است. یکی از موضوعاتی که در برنامه فراگیر پرورشی دیده شده، نیز همین بحث است. بچه‌ها باید نسبت به رفت و آمدهای خود به مدرسه و حتی بومی که در آن زیست می‌کنند تعلق خاطر داشته باشند.

وی افزود: هویت، موضوعی است که در انسان‌ها وجود دارد و همه به هویت ملی خود افتخار می‌کنند زیرا حس تعلق خوبی به آن دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروزه هویت، پرچم و افتخارآفرینی به ایرانی بودن افراد، یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به اینکه آیا عرق ملی داشتن و هویت ملی داشتن با هم متفاوت است ادامه داد: این دو موضوع در راستای یکدیگر هستند وقتی افراد بدانند عضو یک کشورند باید هویت ملی خود را نیز حفظ کنند.

پورثانی درباره لزوم داشتن هویت ملی اظهار کرد: هر فردی به هویت شخصی، جمعی و ملی خود شناخته می‌شود، لذا هویت ملی فرهنگ، رسوم و آداب هر ملتی را بیان می‌کند و باعث شناخته شدن انسان می‌شود بنابراین هویت ملی جز لاینفک زندگی هر فردی است.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: عنصر تربیت سه وجه فضا، محتوا و نیروی انسانی را شامل می‌شود. در بخش اول در کتب درسی و برنامه‌های معاونت‌ها اتفاقات خوبی درباره هویت می‌افتد اما باید ارتباط خوبی بین دانش‌آموز و معلم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در پایش انجام شده ۹۰ درصد افراد موبایل داشته‌اند یعنی با فضای مجازی ارتباط دارند باید دانش‌آموزان را وارد فضا کنیم و کنش‌گری آنان را در اختیار داشته باشیم.

پورثانی افزود: دانش‌آموز باید با کنش‌گری، فرد موثری باشد و ما باید بسترهای رشد و زیست‌بوم تربیت را برای دانش آموز متنوع کنیم تا تربیت کامل صورت بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال با تدابیر صورت گرفته حدود ۷۰ هزار معلم به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند. همچنین بحث به روزآوری معلمان باید مورد تاکید باشد.

وی درباره تعریف دانش‌آموز اثرگذار نیز تصریح کرد: دانش‌آموزان باید خود را صاحب مدرسه بدانند و مسئولیت داشته باشند. آنان باید بتوانند کارهای تربیتی مدرسه را انجام دهند تا رشد پیدا کنند. در این صورت دانش آموزان اثرگذار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار