همزمان با سراسر کشور؛

‌طرح غربالگری اسکلتی - عضلانی دانش‌آموزان زنجانی افتتاح شد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از افتتاح طرح غربالگری رایگان اسکلتی - عضلانی دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال غنچه‌های هلال در استان با شعار «از توانبخشی تا توانمندی» همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
‌طرح غربالگری اسکلتی - عضلانی دانش‌آموزان زنجانی افتتاح شد

حکمت اله هاشمی در آئین افتتاح وضعیت اسکلتی عضلانی کودکان و نوجوانان در دبستان آیت اله شبیری 2 گلشهر ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: این طرح یکی از بهترین طرح های ارزشمند سازمان جوانان هلال احمر کشور در راستای پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی کودکان با هدف کمک به تامین سلامت جسمی حرکتی، ارتقای عملکرد فردی و اجتماعی و نیز ترویج شیوه زندگی سالم برای کودکان و نوجوانان بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنهاست.

وی اظهار داشت: مشکلات اسکلتی عضلانی یکی از عمده¬ترین آسیب¬ها، اختلالات و بیماری های ناتوان‌کننده‌ای است که کودکان و نوجوانان را مبتلا و فرد را نیازمند به دریافت خدمات و مداخلات توانبخشی می کند که بر برون رفت از این مشکلات طرح غربالگری رایگان اسکلتی - عضلانی دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال در 6 مدرسه دخترانه و پسرانه زنجان انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ذهن کودکان برای یادگیری آماده است که باید از این نعمت سلامتی که خداوند به انسان عنایت کرده به خوبی مراقبت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه هرکدام از اندام های بدن کارکردهای خاصی را دارد، یادآوری کرد: پیش از این با توجه به نبود شناخت کافی در حوزه اسکلتی کودکان دچار معظل بودیم اما در حال حاضر این معظل کمتر شده است.

وی با بیان اینکه سلامت کودکان مورد توجه دولت است، افزود: اگر در سن رشد کودکان مشکلات اسکلتی - عضلانی بموقع شناسایی شود به راحتی قابل درمان و هزینه هایی را در حوزه درمان تحمیل نمی کند که نباید از این موضوع جدی در کودکان غافل باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: زنجان در حوزه توانبخشی، بهترین مرکز بعد از استان تهران و جزو مراکز برتر به شمار می رود که به هموطنان خدمات می دهد.

هاشمی خاطر نشان کرد: اولویت ما در هلال احمر توجه به پیشگیری است که با حفظ سلامت کودکان و جوانان موفقیت های زیادی را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است، آئین افتتاح وضعیت اسکلتی - عضلانی کودکان و نوجوانان در دبستان پسرانه آیت اله شبیری 2 گلشهر شهر زنجان با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هلال احمر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار