مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

فرهنگیان باید پرچمدار تحولات و حافظ میراث فرهنگ انقلاب باشند

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که فرهنگیان در گام دوم انقلاب باید پرچمدار تحولات و حافظ میراث فرهنگ انقلاب اسلامی باشند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان باید پرچمدار تحولات و حافظ میراث فرهنگ انقلاب باشند

حسنعلی عزت‌خواه در مانور سراسری «یاوران انقلاب» که به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور پرشور دانش‌آموزان پیشتاز و جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: وجه مشترک 2 عید بزرگ مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و انقلاب اسلامی، خروج از جهل به سمت نور و روشنایی است.

عزت‌خواه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، انقلاب اسلامی ایران را همانند عید مبعث حضرت رسول(ص) از جنس فرهنگ و کلام دانست و افزود: فرهنگیان در گام دوم انقلاب باید پرچمدار تحولات و حافظ میراث فرهنگ این انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه سیمولوژی و آسیب‌شناسی انقلاب، حرکت‌های گام اول و جهاد تبیین امروز وظیفه آموزش و پرورش است، گفت: تحلیل گام اول انقلاب را مقدمه برداشتن گام دوم قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین جمله در تحلیل گام اول انقلاب، مردم است، اظهار کرد: طبق فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) انقلاب ما حاصل تفکر مردم بوده است.

عزت‌خواه در ادامه با بیان اینکه مردم، موتور محرکه تغییرات اجتماعی هستند، افزود: وظیفه تمام مصلحان، فرهنگیان و روشنفکران، آگاهی‌بخشی به مردم است.

وی تصریح کرد: معلمان برای تربیت نسل امروز باید جغرافیا، تاریخ و هویت را در کلاس‌های درس به خوبی آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید برا اینکه لازمه ایران قوی، مدرسه قوی است، افزود: امروزه مرز کشور را افکار فرهنگیان و دانش‌آموزان مشخص می‌کند.

یدالله مرادی از فعالان سیاسی استان هم در این مراسم، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: این پیروزی، نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زرق و برق و سرسپردگی رژیم طاغوت در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های پرصلابت تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ، ایستادگی کرد.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان برتر پیشتاز، جانبازان ایثارگر و خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار