مدیر آموزش و پرورش کلات:

قشر جوان باید تحول‌خواه باشد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات در نشست هم‌اندیشی و همفکری معلمان جوان و انقلابی گفت: جوان به عنوان یکی از اقشار جامعه، کسی است که تقوا و پرهیزکاری را پیشه می‌کند و باید تحول‌خواه باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
قشر جوان باید تحول‌خواه باشد

رمضان پروانه در این نشست ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، جوانی را بهترین و حساس‌ترین دوره عمر هر موجودی به‌ویژه انسان دانست و گفت: در همین دوره است که انسان می‌تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان و یا آن‌را تیره و تار سازد.

این مقام مسئول افزود: در هر عصری جوانان بیشتر مورد توجه‌اند و در شکل‌گیری موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که مرزهای جغرافیایی مانع از پیشرفت علم نشده است،دائما علم و تکنولوژی در حال پیشرفت بوده و هر لحظه ما با داده‌های جدیدی روبه‌رو هستیم، آموزش درست زمینه پیشرفت را در هر جامعه ای به وجود می آورد.

پروانه ادامه داد: ما نیز ناگزیریم با سرعت، قدرت، علم و آگاهی، مسیر پیشرفت را طی کنیم‌. مادامی که ما در حالت ایستایی قرار داریم و به وضع موجود قانع باشیم هیچ تحولی اتفاق نمی افتد. بلکه تحول به دست انسان‌های تحولی رخ می‌دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یک جوان باید تحول‌خواه باشد، گفت: نیازمند پژوهش هستیم و جایگاه پژوهش را باید در آموزش و پرورش پررنگ‌ کنیم و برای تسهیل یادگیری در حوزه آموزش باید اقداماتی را انجام دهیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات خاطرنشان کرد: اینگونه نشست‌ها با وجود شما معلمان جوان انقلابی باید منجر به راهی شود که به همه سوالات پاسخ داده شود.

پروانه در ادامه، آموزش و پرورش را تنها دستگاهی دانست که دارای سند است و در این خصوص بیان داشت: رویکرد اصلی سند تحول بنیادین که نقشه راه ما در این دستگاه عظیم است، رویکرد تربیتی است.

وی افزود: باید بدانیم در زمینه تربیتی کجا قرار داریم و به کجا قرار است برسیم. تربیت ما باید در جامعه اثرگذار و خود فرد نیز مولد تربیتی باشد. لازمه و جوهره تعلیم و تربیت، «مدیریت جهادی» و «عامل به عمل بودن» خودمان نسبت به موضوعات تربیتی است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات سپس گفت: شما نیروهای جوان که توان علمی بالایی داشته و هنوز در ابتدای راه و دارای ایده‌های نو می‌باشید باید به دنبال خلاقیت‌ها باشید.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همکاران خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایده‌های خوب و خلاق شما از فرمایشی بودن جلسات دور شویم و به دنبال راهی بگردیم که با کم‌ کردن هزینه‌ها موجب ترقی و رشد دانش‌آموزان شود.

خبرنگار دانش آموز:نازنین فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار