سکانس شهادت شهید زین‌الدین به چه دلیل از مجنون حذف شد

تهران (پانا) - نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی مجنون به کارگردانی مهدی شامحمدی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سکانس شهادت شهید زین‌الدین به چه دلیل از مجنون حذف شد

در این نشست مهدی شامحمدی کارگردان، عباس نادران تهیه کننده، سجاد بابایی، حسام منظور، شبنم قربانی، بهزاد خلج، محمد رشنو، افشین حسنلو بازیگران، بهزاد آقابیگی طراح لباس، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه، علیرضا محصولی نویسنده و حمید نجفی راد تدوینگر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست عوامل فیلم‌ مجنون به احترام خانواده شهید زین‌الدین ایستادند و تشویق کردند.

عباس نادران تهیه کننده عنوان کرد: آقای مجید انتظامی گفتند که من امروز فقط به احترام نسل جوان فیلمساز در این جشنواره حضور دارم. ایشان از اهالی رسانه برای اینکه نتوانستند در نشست حضور داشته باشند، عذرخواهی کردند.

مهدی شامحمدی کارگردان این فیلم اظهار کرد: در اولین نمایش مردمی که در میدان هروی بود، از مسیریاب استفاده می‌کردم و برنامه گفت که وارد اتوبان زین الدین شوید. همانجا گفتم خدایا یعنی می‌شود پس از این فیلم ما کاری کنیم تا مردم و جوانان این شهید بزرگوار را به درستی بشناسند.

این کارگردان بیان کرد: ما در بخش پژوهش گروه مفصلی داشتیم. سکانس شهادت ایشان هم وجود داشت اما تصمیم گرفتیم که آقامهدی در خیبر زنده بماند و قهرمان را در پایان داستان زنده نگه داشتیم.

سجاد بابایی درباره مراحل نزدیک شدن به شخصیت شهید زین‌الدین گفت: در حضور دخترخانم آقامهدی و خواهرشان صحبت کردن سخت است. ما از روز اولی که قرار بود این فیلم را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه من هرچیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به این شهید نزدیک شوم.

وی افزود: من نگاهی را از آقامهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری.

عباس نادران گفت: ما برای انتخاب نقش شهید زین‌الدین دچار چالش های جدی بودیم. اول اینکه نمی‌توانستیم سراغ چهره‌ای برویم که مخاطبان از او خاطره دارند. از طرفی باید سراغ کسی می‌رفتیم که بتوان به او اعتماد کرد و فراز و فرودهای این نقش را به درستی ایفا کند.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم که سجاد را خیلی اذیت کردم و تقریبا ۳ بار بعد از تست گریم می‌گفتم نه. من در تمام طول این مسیر دنبال این بودم که آیا سجاد بابایی واقعا با قلبش می‌خواهد این نقش را بازی کند یا خیر؟ تا حالا به خودش هم نگفته بودم اما سجاد در تمام طول پیش‌تولید حتی یک روز از این نقش دست برنداشت و به جایی رسید که ما هر دو یقین داشتیم که بهترین فرد برای ایفای نقش شهید زین‌‌الدین سجاد بابایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار