نگاهی به فیلم‌های پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر

از «بهشت تبهکاران» تا روایتی از عملیات خیبر در جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) - جشنواره فیلم فجر پنجمین روز خود را سپری می‌کند و به‌نوعی به نیمه‌راه خود رسیده است و امروز نیز با چهار اثر سینمایی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
از «بهشت تبهکاران» تا روایتی از عملیات خیبر در جشنواره فیلم فجر

در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی»، «مجنون» ،«بهشت تبهکاران» و انیمیشن «رویاشهر» در خانه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
بازگشت به دهه 60 با «آپاراتچی»

در نخستین سانس امروز فیلم سینمایی «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی نسب به روی پرده نقره‌ای می‌رود. فیلم‌نامه این اثر سینمایی برداشتی آزاد از کتاب «آپاراتچی» نوشته روح اله رشیدی است که اتفاقات آن در اوایل دهه ۶۰ در شهر تبریز می‌گذرد.
کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد که برای انتخاب بازیگران این فیلم سعی شده بهترین بازیگران سینمای ایران با گویش ترکی انتخاب شوند، البته زبان این فیلم آذری نیست و تنها بازیگران لهجه ترکی دارند.


در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی حضور دارند
نگارش فیلم‌نامه این فیلم توسط حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان صورت گرفته است، فیلم «آپاراتچی» دل‌بستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.

روایت بخشی از زندگی از شهیدان زین‌الدین در «مجنون»

دومین فیلمی که در روز پنجم جشنواره به نمایش درمی‌آید فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شاه‌محمدی است.این فیلم یک اثر دفاع مقدسی درباره برادران شهید زین‌الدین است. تهیه‌کنندگی این فیلم را عباس نادران بر عهده دارد. در «مجنون» سجاد بابایی، حسام منظور، بهزاد خلج، شبنم قربانی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است، این فیلم برشی از حماسه‌آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد . شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیروهای مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

«بهشت تبهکاران» به خانه جشنواره رسید

سومین اثر سینمایی که امروز در خانه جشنواره به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است. فیلی که قرار بود سال گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود؛ اما به دلیل ادامه تولید این اثر سینمایی به جشنواره نرسید.
خلاصه داستان فیلم «بهشت تبهکاران» ازاین‌قرار است؛ حسن جعفری کارمند شرکت نفت آبادان به تهران می‌آید و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود. داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت و از سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.


ازجمله بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، حسام منظور، رضا شفیعی جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار، جواد طوسی، افسانه بایگان و فرهاد قائمیان اشاره کرد.

رویای قهرمانی آرات در « رویاشهر»

اکران آخرین فیلم پنجمین روز جشنواره فیلم فجر به یک انیمیشن اختصاص دارد. «رویا شهر» داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد و امیرهوشنگ زند سرپرست گویندگان این اثر سینمایی است.


«رویاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی است و صداپیشگی فیلم «رویاشهر» با حضور منوچهر زنده‌دل، لیلا کوهسار، میرطاهر مظلومی، آرزو آفری، ابراهیم شفیعی و اردشیر منظم انجام‌شده است..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار