جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

جایزه پنج میلیون دلاری در انتظار غول‌های آسیا؛

درآمد میلیاردی فوتبال ایران از صعود به نیمه نهایی جام ملت‌ها

تهران (پانا) - مهم‌ترین جوایز و پاداش این دوره به دو تیم راه‌یافته به دیدار نهایی تعلق دارد. بر این اساس قهرمان جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ مبلغ پنج میلیون دلار و نایب‌قهرمان سه میلیون دلار را به دست خواهند آورد و این جوایز در انتظار غول‌های فوتبال دنیاست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جایزه پنج میلیون دلاری در انتظار غول‌های آسیا؛

با وجود اینکه قبل از بازی یک چهارم نهایی همه حواس‌ها معطوف قدرت ژاپن و رقابت فوتبالی با این تیم بود و بعد از بازی هم تمام جشن و پایکوبی‌ها حکایت از، احیای عرق ملی و یک دستاورد بزرگ در فوتبال آسیا داشت، اما این پیروزی بزرگ یک درآمد بزرگ و قابل توجه نیز برای فدراسیون فوتبال کشورمان به ارمغان آورد.

مطابق دوره‌های قبل در این دوره نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا، جوایز و پاداشی را برای تیم‌های برتر مشخص کرده است. بر این اساس مجموع جوایز این تورنمنت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، بین تیم‌ها توزیع خواهد شد.

تمام ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها ۲۰۰ هزار دلار در ابتدا دریافت کردند، تا برای حضور در این رقابت‌ها آماده شوند و تیم ملی ایران نیز یکی از این تیم‌ها بود که توانست به عنوان سرگروه از گروه C صعود کند و در ادامه با برتری برابر سوریه (در ضربات پنالتی) و ژاپن به جمع چهار تیم پایانی برسد.

تیم‌هایی که در دیدار نیمه نهایی شکست بخورند و نتوانند به فینال برسند، مبلغ یک میلیون دلار دریافت خواهند کرد. این اتفاقی بود که چهار سال قبل برای ایران در سال ۲۰۱۹ رخ داد و با توجه به اینکه دیدار رده‌بندی نیز وجود ندارد، تیم ملی ایران با شکست در آن دیدار به خانه برگشت.

مهم‌ترین جوایز و پاداش این دوره به دو تیم راه‌یافته به دیدار نهایی تعلق دارد. بر این اساس قهرمان جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ مبلغ پنج میلیون دلار و نایب‌قهرمان سه میلیون دلار را به دست خواهند آورد.

از بین چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی این دوره از رقابت‌ها، دو تیم ملی ایران و قطر در دوره قبل نیز توانستند به جمع چهار تیم برتر راه یابند و دو تیم ملی اردن و کره جنوبی دو تیمی بودند، که توانستند در این دوره به جمع چهار تیم پایانی برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار