قاسمی پور در گفت‌وگو با پانا:

بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و حضور ویژه‌ای داشتند

امیدواریم تعداد نمایندگان خانم در مجلس دوازدهم افزایش یابد

تهران (پانا) - نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و حضور ویژه‌ای داشتند، گفت توجه به قدرت و توانمندی بانوان ضروری است؛ اگر نگاه جنسیتی نداشته باشیم، زنان می‌توانند براساس تعهد و تخصص به مجلس راه پیدا کنند و خود را به مردم ثابت کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و حضور ویژه‌ای داشتند

شیوا قاسمی پور در گفت‌وگو با پانا در خصوص حضور بانوان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: «مساله مهم، بحث مشارکت در انتخابات است که برای ما اولویت و اهمیت دارد. از همه مردم دعوت می‌کنم که با قدرت پای صندوق رأی بیایند و انتخاب اصلحی داشته باشند.»

وی افزود: «بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و حضور ویژه‌ای داشتند و این حضورشان برای سرنگونی حکومت شاهنشاهی حائز اهمیت بود. قطعاً در مجلس و حوزه های اجرایی نیز زنان می‌تواند نقش بی‌بدیلی داشته باشند و همانگونه که می‌توانند نقش مادری را به نحو احسن انجام دهند، در اداره امور کشور نیز نقش پررنگی داشته باشند.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس توجه به قدرت و توانمندی بانوان را ضروری دانست و بیان کرد: «اگر نگاه جنسیتی نداشته باشیم، زنان می‌توانند براساس تعهد و تخصص به مجلس راه پیدا کنند و خود را به مردم ثابت کنند.»

وی ادامه داد: «امیدواریم با توجه به تعداد بانوانی که ثبت نام کرده‌اند و تایید صلاحیت‌شدگان و همچنین نقش زنان در مجلس با توجه به اتفاقاتی که در پاییز گذشته افتاد، انتظار داریم که نمایندگان خانم در مجلس رکوردشکنی کنند و تعدادشان افزایش یابد.»

قاسمی پور در پایان خاطرنشان کرد: «خوشبختانه به دلیل اینکه مرحوم پدرم در مجلس حضور داشتند، درباره نقش زنان در مجلس شورای اسلامی حضور ذهن دارم؛ فکر می‌کنم مجلس یازدهم یکی از کم حاشیه‌ترین مجالس بوده است و حضور زنان در مجلس حواشی کمی داشت. همچنین دستاوردهای مهمی در این حوزه داشته‌اند. در برنامه هفتم توانستیم آنچه که حق زنان است را تصویب کنیم و کمک‌های ویژه‌ای در این زمینه صورت گرفت. قانون جوانی جمعیت و بررسی لایحه ارتقای امنیت زنان یکی از اقدامات خوب مجلس یازدهم بود که ان‌شالله تا پایان مجلس لایحه ارتقای امنیت زنان به تصویب برسد چرا که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم بوده است. بنابراین حضور زنان در مجلس یازدهم حضوری ویژه بوده است و عملکرد خوبی نسبت به دوره‌های قبل صورت گرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار