عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا:

سند سلامت دانش‌آموزان در حال به روزرسانی است

تهران (پانا) - آخرین پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان در سال 96 انجام شده است و قرار است سند سلامت دانش‌آموزان به‌روزرسانی شود و به گفته یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌روزرسانی این سند اکنون در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سند سلامت دانش‌آموزان در حال به روزرسانی است

بابک حاجی‌حیدری-ملک فاضلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص سند سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: «این موضوع در تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و آموزش‌ و پرورش دیده شده است. علاوه بر اینکه دانش‌آموزان باید دارای پرونده الکترونیک سلامت باشند پیمایش سلامت آنها نیز به‌منظور ارتقای سلامت‌ این قشر جامعه اهمیت دارد که این مساله از طریق سند سلامت دانش‌آموزان عملیاتی می‌شود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: «در سند سلامت دانش‌آموزان، شاخص‌های سلامت تهیه می‌شود و این سند در اختیار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز قرار می‌گیرد. این شاخص‌ها درخصوص غربالگری سلامت، وزن، تغذیه، بهداشت بوفه مدارس، بهداشت دهان و دندان به ویژه در مناطق محروم است که باید در سند مربوطه لحاظ شود.»

این نماینده مجلس درخصوص مراقبان سلامت در مدارس نیز گفت: «اکنون حدود 6 هزار مراقب سلامت در مدارس فعالیت می‌کنند و همانطور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، کمبودهایی در زمینه مراقبان سلامت وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی لازم، کمبودها جبران شود.»

جدیدترین تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان نیمه مردادماه امسال به امضا رسید. طبق این تفاهم‌نامه کارگروه‌های تخصصی مشترک بین دو وزارتخانه تشکیل و مقرر شد که دانش و مهارت مراقبان سلامت مدارس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی و بازآموزی ارتقا یابد.

پیشتر نیز صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، درباره پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزان به پانا گفت: این پیمایش ملی در حال به‌روز رسانی در بخش‌های مختلف است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار