وزیر فرهنگ در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید:

ضرورت معرفی شخصیت‌های بزرگ کشورمان به کودکان از طریق پویانمایی و کتاب

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید با تبریک ایام رجب و عید مبعث گفت‌ فردا سالروز آغاز چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی است، از این رو یاد امام راحل و شهدای عزیزمان را گرامی می‌داریم.

کد مطلب: ۱۴۴۵۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت معرفی شخصیت‌های بزرگ کشورمان به کودکان از طریق پویانمایی و کتاب

‌به گزارش ‌روابط عمومی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: خدا را شاکر هستیم که امروز در آستانه فجر انقلاب این آیین فاخر و ستودنی توسط همکاران خوبمان در نهاد کتابخانه‌ها درباره یک موضوع بسیار مهم و مورد توجه خاص و عام کودک و نوجوان برگزار شد.

‌وی ادامه داد: جامعه ما یک جامعه عمیقا فرهنگی است و بچه‌های ما از همان سنین و ماه‌های ابتدایی حیات خود با کتاب آشنا می‌شوند. مادرها فرزندان خود را با کتاب مانوس می‌کنند و این کتاب در خون و جان ما ایرانی ها است.

رئیس شورای هنر گفت: امروز هم این ابتکار بسیار خوب رخ داده است. انتخاب کتاب‌های محبوب کودکان و نوجوانان با داوری خود بچه‌ها اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: در مکانی که نشسته بودم دخترهای خوبم از کهگیلویه و بویراحمد، خراسان و دیگر استان‌ها حاضر بودند که این نشان‌ می‌دهد ایران عزیز ما در همه بخش‌ها امید، شادی، نشاط، علم، دانش و آگاهی دارند و سنین اصلی تعلیم و تربیت را با کتاب رشد کرده و کارهای خلاقانه می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما بیشترین مخاطب را در حوزه کتاب کودک و نوجوان داریم. این عزیزانی که تقدیر شدند از برجسته‌ترین افراد ما در حوزه کتاب هستند.

وی گفت: سال گذشته دوستان ما مسائلشان را در این حوزه گفتند و از استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان ما از کتاب یاد شد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها یک شبکه بی نظیر است. جا دارد در این ایام از همه کتابداران خانم و آقا تشکر کنم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: من به بیش از ۲۰۰ شهرستان رفته.ام. جاهایی بوده است که ما هیج مکان فرهنگی جز کتابخانه نداشته ایم. ما به آشتیان سفر کردیم که یک کتابخانه جمع و جور دو طبقه داشت. در طبقه اول کتاب تحویل می‌گرفتند و در طبقه دوم همه آموزش‌های فرهنگی اتفاق می‌افتاد. این‌ موارد داشته‌های فرهنگی اصلی ما هستند. باید قدر آن را بدانیم. حوزه کودک و نوجوان ما بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ افزود: ما امسال بنیاد پویانمایی را راه انداختیم. امروز این بنیاد در حال شکل گیری است و اساس آن برای ساخت کار‌های کودک و نوجوان است.

وی در ادامه‌ گفت: کم کاری خود ما جای گلایه دارد که اگر از کودکانمان درباره ده چهره مورد علاقه‌شان بپرسیم اسامی مجموعه‌ها و شخصیت‌های خارجی را می‌شنویم.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران تاکید کرد: این کشور سابقه دیرینه‌ دارد. کتاب زبان حیوانات دارد. کانون پرورش در دهه ۴۰ بوده است و این همه چهره، کارهای درجه یک بسیاری در حوزه تعریف کتب برای کودک و نوجوان داشته و برنامه‌های بسیاری ساخته‌ شده است.

وزیر فرهنگ افزود: اما این مجموعه ها باید بتوانند شخصیت‌های جذاب را از عالم کتاب پرورش دهند و به صحنه، کارتون، پویانمایی و ‌... ببرند و در همه زنجیره‌های فرهنگی از جمله لوازم تحریر اسباب کودک و کیف مدرسه باید از زحمت شخصیت‌ها پر شوند.

اسماعیلی ادامه داد: باید روایات نویسندگان ما به فیلم و پویانمایی و مجموعه‌های متنوعی از محصولات فرهنگی تبدیل شود، آن وقت باعث رشد و تعالی ما می‌شود.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: درباره کتابخانه مرکزی ساری از من پرسیدند. قول می‌دهم این کتابخانه را تا قبل از پایان دوره اول دولت تقدیم عزیزان ‌کنیم.

وی گفت: باید کتابخانه‌های سیار به روستاها بروند. من هیچ شهرستان و استانی نمی‌روم مگر مطالبه اول بحث کتاب باشد. این باعث افتخار ماست و ان‌شاءلله خدمتگزار خوبی برای همه کودکان و نوجوان و همه بزرگواران باشیم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: نماد هدهد سفید یک نماد قرآنی است. ای جشنواره یک فضای پرنشاط را ایجاد کرده است.

وی افزود: ما مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودک و نوجوان را سال گذشته در منطقه مجیدیه افتتاح کردیم و بقیه این مجموعه‌ها هم افتتاح خواهد شد و ان‌شاءالله تقدیم اهالی فرهنگ، ادب و هنر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار