مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس همکار و همیار ما هستند

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور عنوان کرد اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس همکار و همیار مدارس هستند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس همکار و همیار ما هستند

سومین جلسه روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس ابتدایی نیشابور با همراهی اعضای شورای انجمن اولیای شهرستان و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش با هدف تشریح سیاست‌های پیش‌رو، ایام دهه فجر و انتخابات برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت ایام ماه رجب و تبریک پیشاپیش ایام دهه فجر گفت: انجمن اولیای مدارس بازوی مشورتی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت به شمار می روند و مدارسی موفق خواهند بود که اولیای آن آموزشگاه در امور مختلف مشارکت داشته باشند.

سید مهدی قاضی به اهمیت این جلسات در تبادل تجربیات و نظرات در راستای اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مدارس محروم شهرستان پرداخت و افزود: در راستای اهداف تبیین شده، کلاس های مدارس محروم را با جمعیت پایین تر سازماندهی کرده و در انتخاب مدیران مدارس، شایسته سالاری را در اولویت کارها و امور قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال جاری هزار و ۵۷۳ کلاس درس دوره ابتدایی توسط تیم حرفه ای متشکل از راهبران آموزشی، معلمان و مدیران منتخب ارزیایی شده و تمامی نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: انتخاب نماینده اولیای نیشابور به عنوان عضو شورای انجمن اولیای استان با کسب بالاترین رای باعث خرسندی و افتخار نیشابور است و این اتفاق مهم را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: روسای اولیای مدارس با تدابیر و تفکرات مختلف می توانند در حوزه های مختلف یاریگر ما باشند. در واقع رشد و توسعه یک جامعه برگرفته از نقش خانواده همسو با دستگاه نظام آموزشی و تربیتی است.

قاضی اضافه کرد: آموزش خانواده در مدارس متناسب با نیاز اولیا برنامه ریزی شود و بر اساس آن از مشاوران متخصص استفاده شود.

وی اظهار کرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس همکار و همیار ما هستند و به عنوان یک نهاد نظارتی شناخته نمی شوند.

قاضی بیان کرد: در سال جاری تفاهم نامه ساخت ۲۷ آموزشگاه توسط خیر نیک اندیش مهندس وکیلی امضاء شد، ساخت دو آموزشگاه شهید الیشه و شهید نصرآبادی به زودی آغاز می شود. آموزشگاه وکیلی ۱۰۰، طبقه فوقانی وکیلی ۹ و ۳ در حال برنامه ریزی است و علاوه بر پروژه های وکیلی ۹۹ و خاکباز ۲، شش پروژه نیز در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: تعداد جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از ۱۷ نفر به ۴۰۶ نفر افزایش یافت، رتبه هفتم استان در میانگین نمرات امتحان نهایی توسط دانش آموزان نیشابور کسب شد و در بخش های مختلف علمی، پژوهشی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری مقامات استانی و کشوری را به دست آوردیم.

قاضی با تاکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس، گفت: ساحت های مختلف آموزشی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از فعالیت های خوب و قابل احترامی که در مدارس نیشابور در حال اجراست، طرح خواهر خواندگی است که مدارس برخوردار در حوزه های مختلف به مدارس کم برخوردار کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان به هیچ عنوان تشریفاتی نیست و در قبال این مسئولیت باید پاسخگو باشیم. همچنین در امور مختلف به دانش آموزان مسئولیت واگذار کنیم.

قاضی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بخشی از دستگاه تعلیم و تربیت در انتخابات نباید از امکانات آموزشگاه به نفع شخص یا علیه کسی استفاده کند و تکلیف همه ما کمک در مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات است که برنامه میدان ۱۴صفر۲ با همین محتوا توسط تشکل های دانش آموزی در حال اجراست. همچنین ایام دهه فجر امسال با کمک شما اولیا باید به شکلی متفاوت با شور و حال خاص و متفاوت برگزار شود و باید به سمت و سوی آشنایی نسل جدید با انقلاب با شیوه های نوین باشیم که در این مسیر می توانیم از توانمندی خود دانش آموزان با تشکیل مدرسه انقلاب استفاده کنیم.

دانش آموز خبرنگار: طاها دستجردی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار