معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از 3هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۴۳۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 3هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

حجت دبیقی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه یکی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی، مراسم اعتکاف و حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم است، گفت: اعتکاف اثرات تربیتی زیادی در بحث فردی و اجتماعی دانش آموزان برجای می گذارد.

دبیقی اظهار کرد: خوشبختانه امسال همانند سال های گذشته استقبال خوبی از طرف دانش آموزان از این مراسم به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، افزود: به شهرستان ها و مناطق ابلاغ و درخواست شد که مدیران جایگاه اعتکاف را برای دانش آموزان در مراسم آغازین و کلاس درس تبیین کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان در این مراسم شرکت کردند که به نسبت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

دبیقی تصریح کرد: ما مساجدی تدارک دادیم که فقط مختص اعتکاف دانش آموزان است و همچنین مکان هایی که دانش آموزان در کنار سایر اقشار جامعه حضور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه ما به این مراسم از جنس اردوست، افزود: دانش آموزان به صورت گروهی و جمعی در یک اردوی تربیتی سه روزه به دور از مدرسه و خانه در کنار هم هستند‌ و تا جایی که ما می توانیم، باید نوجوان را در موقعیت اردو قرار دهیم.

دبیقی با اشاره به اینکه در این اردوی 3 روزه مراسم‌های معنوی خوبی پیش بینی شده است، افزود: محافل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی، کرسی‌های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ، قرائت ادعیه و مناجات، برگزاری جشن میلاد حضرت امیرالمومنین، برگزاری مراسم روضه و سینه زنی شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها، برگزاری مسابقه و حفظ قرآن و خاطره نویسی و همچنین دعوت از نخبه هم استانی، مسلم جهانبخش که به سلطان انگیزه ایران مشهور است، از جمله آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار