معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

اجازه نمی‌دهیم برخی مدارس غیردولتی را بنگاه اقتصادی ببینند

دقت زیادی در مراقبت و نظارت بر مدارس غیردولتی صورت می‌پذیرد/ضرورت تسری مدل فعالیت‌های معاونت ابتدایی به مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت برنامه‌های این معاونت شامل همه مدارس زیرمجموعه می‌شود اما درخصوص مدارس غیردولتی، بستگی به میزان هماهنگی آن‌ها با ما دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اجازه نمی‌دهیم برخی مدارس غیردولتی را بنگاه اقتصادی ببینند

اوایل هفته جاری بود که گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تهران برگزار و جزئیات مدل 4 مرحله‌ای فعالیت‌های معاونت آموزش ابتدایی در مدارس ارائه شد.

فاز اول این مدل که به ارتقای کیفیت آموزش در دوره ابتدایی تمرکز دارد، برنامه‌ریزی و تهیه ‌سند راهبردی است. فاز دوم، برنامه عملیاتی مبتنی بر سند راهبردی و فاز سوم، مرحله اجرا و فاز چهارم نیز مرحله سنجش و ارزیابی به‌صورت تعاملی است.

هدف این است که مدارس غیردولتی را هم پای کار بیاوریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به رساندن موضوع کیفیت آموزش به کف کلاس درس تاکید کرد و از برنامه‌ریزی برای نظارت کامل بر اجرای مدل فعالیت توسط استان‌ها خبر داد اما موضوعی که مطرح بود، اینکه آیا این مدل فعالیت صرفاً مختص مدارس دولتی است یا در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی نیز اجرا خواهد شد که معصومه نجفی پازکی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «آیا این مدل برای مدارس خاص و غیردولتی هم شامل می‌شود؟» به پانا گفت: «مدل فعالیت آموزش ابتدایی به همه مدارسی که زیرمجموعه ما هستند، شامل می‌شود اما اینکه مدارس غیردولتی چقدر با ما هماهنگ شوند را نمی‌دانیم. به دلیل اینکه مسئولیت معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها بیشتر در مدارس دولتی است ولی هدف این است که مدارس غیردولتی را هم پای کار بیاوریم.»

وی ابراز کرد: «برای مثال؛ خیلی از معلمان مدارس غیردولتی در اجرای طرح شهید همت (دوره توانمندسازی و ارتقای کیفیت معلمان دوره ابتدایی) اظهار علاقه کرده بودند که شرکت کنند و بعضی از همکاران ما در استان‌ها این معلمان را هم در طرح شهید همت، همراه کرده‌اند.»

دقت زیادی در مراقبت و نظارت بر مدارس غیردولتی صورت می‌پذیرد

نجفی پازکی خاطرنشان کرد: «همچنین با آزمون‌های استخدامی که برگزار می‌کنیم، خوشبختانه همه ظرفیت‌های قوی که معلمان مدارس غیردولتی دارند در آزمون‌ها شرکت می‌کنند و به حلقه معلمان آموزش ابتدایی همه اضافه می‌شوند.»

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه «آیا وجود مداس غیردولتی در دوره ابتدایی به لحاظ کیفی به کیفیت آموزش کمک می‌کند؟» گفت: «با یک سری از مدارس غیردولتی کار کرده‌ام. بعضی از مدارس غیردولتی، خیلی خوب کار می‌کنند و واقعا خروجی دانش‌آموز پایه ششم آن‌ها فوق‌العاده هستند که این یک ظرفیت خیلی خوب در کشور است و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با معلمان در 12 اردیبهشت امسال اشاره کردند، برخی از مدارس غیردولتی، خیلی خوب کار می‌کنند و ابتکارات خوبی هم دارند.»

وی با تاکید بر اینکه بعضی از این مدارس خیلی خوب کار می‌کنند، تصریح کرد: «اما اینکه یک سری مدارس غیردولتی هم بخواهند تبدیل به این شوند که تعدادی دانش‌آموز را در فضای غیراستاندارد ثبت‌نام کنند این فضا را بخواهند تبدیل به یک بنگاه اقتصادی کنند، قطعا امر آموزش و حق کودکان چیزی نیست که بخواهد دست‌آویز تعدادی افراد این مدلی باشد.»

نجفی پازکی با تاکید بر اینکه موضوع مدارس غیردولتی را نمی‌توانیم صفر و صدی کنیم، اظهار کرد: «باید مراقبت و نظارت کافی شود که الان حداقل بنده که در شورای سیاستگداری سازمان مدارس غیردولتی حضور دارم، دقت‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار