یک نماینده مجلس در گفت و گو با پانا خبر داد::

رفع مشکل قطعی آب در مناطق شهرستان قدس تا پایان سال

شهرقدس (پانا) - نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد اعلام کرد مشکل قطعی آب در مناطق شهرستان تا پایان سال برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۲۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکل قطعی آب در مناطق شهرستان قدس تا پایان سال

حسین حق‌وردی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در رابطه با اهمیت و توجه به مدارس استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «شهرستان قدس تا دوره کنونی مجلس شورای اسلامی، فاقد مدرسه استعدادهای درخشان بود، اما با پیگیری هایی که انجام شد چهار کد مدرسه استعدادهای‌ درخشان برای شهرقدس گرفتیم و در حال حاضر این مدارس دایر هستند. تلاش شده تا به تدریج در آینده تمام نیازها و احتیاجات این مدارس برطرف شود؛ در حال حاضر نامه ای را تقدیم وزیر آموزش و پرورش کردیم و در حال پیگیری رفع کمبودها هستیم».

نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرقدس، شهریار و ملارد ضمن اشاره به تراکم جمعیت شهرهای حاشیه تهران که سبب وجود مشکل تخصیص سرانه ها شده است، گفت: «شهرستان قدس به مشکل تخصیص سرانه‌ها دچار است. کمااینکه در شهرستان‌های شهریار، ملارد، بهارستان، اسلامشهر و رباط کریم نیز این مشکلات را داریم؛ بنابراین یکی از ارکان مهمی که در این دوره مجلس شورای اسلامی به آن توجه شده، ایجاد تعادل بین سرانه ها و جمعیت در موضوعات مختلف است.»

حق‌وردی در ادامه عنوان کرد: «استحضار دارید که در گذشته، شهرستان قدس فقط دارای بیمارستان ۱۲ بهمن با تخت های محدود بود، ولی در حال حاضر بیمارستان شهدای سلامت با ۱۶۸ تخت تاسیس شده است و مجوز توسعه بیمارستان ۱۲ بهمن در ۵۰۰۰ متر و در ۵ طبقه گرفته شده است، بنابراین تلاش بر این بود که بین سرانه ها و جمعیت بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به نقاط خاصی از شهرقدس که با مشکل قطعی ۱۶ ساعته آب روبرو هستند، اظهار کرد:« تنها محله پیروزی شمالی به دلیل وصل نبودن به شبکه شهری از این مشکل رنج می‌برند و چاه جداگانه ای در اختیار دارند که این چاه بر اثر حرکت قطار یا لرزش هایی که انجام می‌شود ریزش می کند. طبق وعده ای که از اداره آب و فاضلاب غرب تهران گرفته ایم تا آخر سال آب این محله هم به سایر مناطق شهری وصل می شود و با توجه به اینکه آب شهر قدس به آب شهر تهران وصل شده است، در حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب تهران یعنی از رودخانه کرج در تهران تصفیه شده و از تصفیه خانه شماره ۶ وارد شهرقدس می شود. با اتصال این مناطق به شبکه شرب شهرقدس این مشکل تا آخر سال حل میشود.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار