نقش پررنگ خیرین در ساخت و اتمام پروژه‌های مدرسه‌محور منطقه خرمدره

زنجان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه خرمدره با بیان اینکه خیرین در ساخت و تکمیل پروژه‌های مدرسه محور نقشی اساسی دارند پروژه‌های در حال ساخت این منطقه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش پررنگ خیرین در ساخت و اتمام پروژه‌های مدرسه‌محور منطقه خرمدره

ابوالفضل یوسفعلی، مدیر آموزش و پرورش منطقه خرمدره با بیان اینکه خیرین نیک‌اندیش نقش بسزایی در ساخت و توسعه مدارس منطقه دارند گفت: مدرسه ۹ کلاسه ابتدایی ارشاد در خیابان جهاد خرمدره با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین (شرکت چینی نور شهرستان خرم‌دره) در حال اجراست که پیشرفت کار این پروژه حدود ۳۵ درصد است.

وی ادامه داد: سالن ورزشی حجاب که احداث آن در قسمت ضلع شمالی دبستان عفیفه و حجاب است و اعتبار دولتی بالغ بر یک میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی به آن اختصاص داده شده نیز با مشارکت شرکت کشت و صنعت شهرستان خرم‌دره به میزان ۵.۳ میلیارد تومان در حال تکمیل است که در هفته معلم مورد افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

یوسفعلی به مدرسه ۴ کلاسه نسیم مینو اشاره کرد و گفت: این پروژه در محوطه مدرسه با مشارکت ۴ میلیارد تومانی که توسط یک شرکت صنعتی ساخته می‌شود و حدود ۴۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

وی به اهمیت ساخت مدرسه در روستاها نیز تاکید کرد و افزود: آموزشگاه ۶ کلاسه ۲ طبقه ای با زیربنای ۹۰۰ مترمربع با تعهد ۳۰درصدی خیرین روستای سوکهریز که حدود ۱۵ درصد پیشرفت کار داشته اند.

وی به ساخت یک مدرسه که صرفاً برای فضای آموزشی در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: این پروژه توسط وراث خیر مرحوم حاج عباس نجفی ساخته می‌شود و شامل ۶ کلاس در ۲ طبقه با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان که به تازگی ساخت آن شروع شده است.

این مقام مسئول با اشاره با ساخت سالن های ورزشی در شهرستان خرم‌دره افزود: ساخت سالن کشتی جنب مدرسه مرصاد در خیابان دکتر حسابی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی آغاز شده است، که از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود و به زودی مورد بهره برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه خرمدره با یادآوری اینکه زمین چمن مصنوعی در دبستان روزبه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح شده افزود: دومین زمین چمن مصنوعی در مدرسه شاهد شهید مطهری با پیشرفت ۵۰ درصدی است که زیر سازی آن انجام شده است. برای تکمیل شدن این پروژه حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیاز است که از محل مشارکت های مردمی (توسط خیرین) تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: چمن مصنوعی سوم برای مدارس روستایی از جمله مدرسه شهید انصاری روستای قلعه حسینیه با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و با مشارکت 200 میلیون تومانی خیرین و همچنین اعتبار دولتی بالغ بر ۲۰۰ میلیون کلنگ زنی و ساخت آن شروع خواهد شد.

وی در انتها به دبیرستان ۱۸ کلاسه فنی و حرفه ای در انتهای خیابان ۱۷ شهریور در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ مترمربع اشاره کرد و اظهار کرد: این زمین از طرف خیرین به آموزش پرورش اهدا و اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است که از این اعتبار در فاز اول مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان محقق شده است.

خبرنگار دانش‌آموز : محمدحسین داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار