عیادت معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموز جانباز حادثه تروریستی کرمان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور بر بالین یکی از دانش‌آموزان جانباز حمله تروریستی کرمان از وی عیادت کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
عیادت معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  از دانش‌آموز جانباز حادثه تروریستی کرمان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز (دوشنبه) به همراه «طاهره زحمتکش علی‌آبادی» معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان به یکی از بیمارستان‌های تهران رفت و با همراهی رئیس بیمارستان از «محمد متین حسنی» عیادت کرد.

محمد متین کلاس هشتمی روز ۱۳ دی ماه در حالی که با خانواده خود برای شرکت در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در موج خروشان عاشقان سردار دل‌ها در جاده منتهی به گلزار شهدای کرمان در حرکت بود، بر اثر انفجار تروریستی از ناحیه پا دچار آسیب جدی و قطع عضو شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پس از عیادت از این دانش‌آموز جانباز گفت: خوشبختانه وضعیت روحی محمد متین در حال حاضر خوب است. تیم درمانی بلافاصله پس از ورود محمد متین به این بیمارستان وضعیت وی را مورد رسیدگی قرار داده و اقدامات درمانی لازم به لحاظ جسمی و روحی برای وی انجام شده است.

نجفی با اشاره به گفت‌وگو با ریاست این بیمارستان خاطرنشان کرد: تلاش تیم پزشکی بر این بوده‌است که تا جای ممکن از شدت آسیب‌دیدگی کاسته شود، ولی به ناچار اقدام مقتضی نسبت به قطع عضو صورت گرفته‌است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که هرگونه حمایتی لازم باشد، اعم از هموار کردن مسیر تحصیل این عزیزان و فراهم آوردن شرایطی برای عبور از بحران روحی و جسمی ایجاد شده و بازگشت آن‌ها و خانواده‌هایشان به روال طبیعی زندگی را انجام دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای ارتباط گرفتن محمد متین با مدرسه و کلاس درس گفت: امروز معاون آموزش ابتدایی استان کرمان هم همراه ما بود و قرار شد شرایطی ایجاد شود تا متین در یک ارتباط تصویری بتواند دوستان و معلمانش را ببیند تا احساس دلتنگی نسبت به فضای کلاس و درس برایش ایجاد نشود. همچنین محتواهای آموزشی و فایل‌های تصویری توسط معلمان مدرسه تا زمانی که متین باز هم به مدرسه برود، به‌صورت مستمر در اختیار او قرار داده می‌شود.

نجفی پازکی تاکید کرد: محمد متین روحیه قوی و صلابت مثال‌زدنی دارد و به واقع نشان می‌دهد که سرباز حاج قاسم است. قطعا شهدای این حادثه و همه عزیزان جانباز و خانواده‌های بزرگوارشان، برگزیدگان خدا هستند؛ مقام تسلیم و پذیرشِ خواست خداوند، ظرفیت بسیار بالایی می‌طلبد که مجروحان و خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان به دور از بی‌تابی ناشی از نارضایتی، به این مقام رسیدند.

وی افزود: وقتی با خانواده‌های شهیدان و حتی جانبازان این حادثه هم‌کلام می‌شوی، استقامت و قدرت را در نگاه و کلامشان حس می‌کنی و خواهی یافت که این‌ها برای حضور در مسیر حاج قاسم انتخاب شده‌اند. مسیری که همچنان بعد از شهادت ایشان هم در جریان است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، ‌مجموع تعداد مصدومان حادثه تروریستی کرمان که در حال حاضر در بیمارستان‌های کرمان و تهران بستری هستند، به ۱۴ نفر می‌رسد و از میان ۱۴ مصدوم فعلی این انفجار، ۵ نفر زن، ۲ نفر مرد و ۷ کودک زیر ۱۵ سال هستند و آنها در بیمارستان روند درمان خود را طی می‌کنند.

همچنین بر اثر ۲ انفجار حمله تروریستی روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۹۴ تن از زائران و عاشقان حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند که ۱۲ تن از آنان دانش‌آموز مقطع ابتدایی بودند.

دانش‌آموزان شهید دوره ابتدایی در راه روشن سلیمانی که اسامی آنان زینت بخش گردهمایی اخیر معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور بود:

شهید مهدی سلطانی‌نژاد، اول دبستان

شهید محمدامین سلطانی‌نژاد، دوم دبستان

شهید سبحان علیزاده، دوم دبستان

شهیده مریم سلطانی‌نژاد، سوم دبستان

شهیده نرگس کارگر، پایه سوم دبستان

شهیده آیدا قاسمی، پنجم دبستان

شهیده زهرا سلطانی‌نژاد، پنجم دبستان

شهید میلاد شادکام، پایه پنجم دبستان

شهید حسین محمدآبادی، پایه ششم دبستان

شهید محمدطاها قدیری‌فرد، پایه ششم دبستان

شهیده زینب رحمت‌آبادی، پایه ششم دبستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار