در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تعامل با آموزش و پرورش برای ارائه مباحث زیست محیطی در همه مقاطع تحصیلی

محتوا و نوع تدریس کتاب «انسان و محیط زیست» تقویت می‌شود/ کتاب «شناخت و محیط زیست» در دانشگاه‌های پرچم‌دار هر استان ارائه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان سازمان حفاظت محیط زیست از تعامل با آموزش و پرورش برای ارائه آموزش مباحث زیست محیطی در همه مقاطع تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تعامل با آموزش و پرورش برای ارائه مباحث زیست محیطی در همه مقاطع تحصیلی

ابوالقاسم موسوی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به محتوای محیط زیستی در کتب درسی دانش‌آموزان اظهار کرد: در کتاب انسان و محیط زیست که اکنون تدریس می‌شود، یک فصل مربوط به آلودگی هوا است که به موارد مختلف اشاره شده است اما نمی‌توانیم فقط بگوییم که به حل مساله کمک می‌کند. البته آموزش از طریق کتب درسی مبحث بسیار مهمی است که به آن توجه ویژه می‌شود.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: «تمام کتب درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول، مطالعه شده و قرار است کار جدیدی انجام شود که مطالعات لازم در تمام کتب نظری مقطع متوسطه دوم نیز انجام شود. نیازسنجی انجام می‌شود زیرا به دنبال این هستیم که استانداردها از نظر محیط زیست در تمام کتب لحاظ شود.»

محتوا و نوع تدریس کتاب «انسان و محیط زیست» تقویت می‌شود

وی با بیان اینکه قرار است هم محتوای کتاب انسان و محیط زیست و هم نوع تدریس این کتاب تقویت شود، گفت: «اگر زیرساخت‌ها قراهم شود و تالیف کتب درسی با محیط زیست همراهی کند قرار است مباحث محیط زیست در تمام ۱۲ سال تحصیلی دانش‌آموزان درج شود و برای این کار هم مدل مفهومی تعریف خواهد شد یعنی معلم ریاضی مثال محیط ‌زیستی برای دانش‌‌آموزان بزند و سایر معلمان نیز از مدل مفهومی استفاده کنند، ضمن اینکه اردوها و بازدیدهای میدانی هم تعریق شده که اگر امکانات بهتر باشد تاثیرگذاری بیشتری برای حفاظت محیط زیست در بین دانش‌آموزان خواهد داشت.»

رایزنی با وزارت علوم برای ارائه کتاب «شناخت و محیط زیست» در دانشگاه‌های پرچم‌دار

موسوی همچنین درخصوص ارائه کتاب «شناخت و محیط زیست» در دانشگاه‌های کشور نیز گفت: «اکنون کتاب شناخت و محیط زیست به صورت دو واحد اختیاری در ۱۰ دانشگاه کشور تدریس می‌شود که قرار است با رایزنی‌های انجام شده، این کتاب در دانشگاه‌های پرچم‌دار هر استان ارائه شود. وزارت علوم با سازمان محیط زیست همراهی کرده است تا بتوانیم در سطح دانشجویی این دو واحد درسی را به صورت رسمی داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار