معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی و مداخله در رفتارهای خود‌ آسیب‌رسان در ملارد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد، از برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی و مداخله در رفتارهای خود آسیب‌رسان، ویژه رابطین مشاوره خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی و مداخله در رفتارهای خود‌ آسیب‌رسان در ملارد

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش و نقش مهم رابطین مشاوره در مدارس، کارگاه آموزشی با موضوع شناسایی و مداخله در رفتارهای خود آسیب‌رسان ویژه رابطین مشاوره این شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت این موضوع افزود: رفتارهای خود آسیب‌رسانی، بدون قصد خودکشی و اقدام به خودکشی از جمله مشکلات روانی اجتماعی هستند که در دوره نوجوانی شیوع بالایی دارند. این رفتارها، رفتارهای تکانشی هستند که احتمالاً برای رهایی از حالات روانی و هیجانی غیرقابل تحمل انجام می‌شود، اگر چه این رفتار، ابتدا باعث کاهش تنش و احساس آرامش می‌شود، اما فرد پس از آن با احساس گناه، شرمندگی و بازگشت احساسات منفی روبرو می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد بیان کرد: در سنین نوجوانی مسائل متعددی مانند مسئله هویت بحران وجود دارد و نوجوانی که از هویت فردی شکل گرفته خود، ناراضی باشد، دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شود که می‌تواند از عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای خود آسیب رسان باشد. هر چند نقش خانواده در پیشگیری از وقوع این رفتارها می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

حضرتقلی، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روانی اجتماعی در محیط‌های آموزشی، از جمله مدرسه به دلیل استمرار حضور ذی‌نفعان، بسیار اهمیت دارد. چون یک دانش‌آموز حداقل 12 سال با نظام مدرسه ارتباط دارد، یک معلم 30 سال و خانواده هم حداقل 12 سال با نظام مدرسه ارتباط دارند به همین دلیل آموزش‌ها در این دوران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این کارگاه با هدف توانمند‌سازی رابطین مشاوره و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طرح نماد برگزار شد و به دلیل این‌که همه مدارس مشاور ندارند، برای رابطین مشاوره مدارس که با دانش‌آموزان سرو کار دارند و رابطه مستقیمی با آنان دارند جهت دانش‌افزایی و افزایش مهارت همکاران رابط مشاوره، این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار