وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

سه برنامه ویژه وزارت آموزش‌و‌پرورش در ‌ایام الله دهه فجر امسال

همایش رای‌اولی‌ها در همه استان‌ها برگزار خواهد شد/‌ برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر ‌در سال جاری برنامه‌ ویژه‌ای تدارک دیده شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش ‌‌با بیان اینکه چند برنامه برای دهه فجر امسال در دستور کار است، گفت‌ اعتکاف دانش‌آموزی که امسال متفاوت‌تر برگزار خواهد شد، مراسم دهه فجر که هر مدرسه، یک ستاد بزرگداشت این دهه خواهد بود و همچنین همایش رای‌اولی‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سه برنامه ویژه وزارت آموزش‌و‌پرورش در ‌ایام الله دهه فجر امسال

نشست مشترک وزارت آموزش و پرورش و بنیاد بین‌المللی غدیر در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. رضامراد صحرایی در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت‌های‌ ‌بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار کرد: بچه‌ها وقتی به منابع نور وصل می‌شوند، خودشان هم جزوی از آن نور می‌شوند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مهدویت، سرمایه بزرگی برای نظام هستند و مشارکت خوبی دارند، خاطرنشان کرد: این روزها که همه ما برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رویداد تاریخی آماده می‌شویم، آموزش و پرورش مانند نخ تسبیح است.

صحرایی با اشاره به نقش اجرایی ۲۸۰ هزار معلم در برگزاری انتخابات افزود: این همکاران در برگزاری انتخابات هم امانت را ادا می‌کنند و هم خودشان در فرآیند برگزاری انتخابات، مشارکت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه دانش‌آموزان، عاشق اهل بیت(ع) هستند و تا زمینه‌ای فراهم می‌کنیم، تشعشع نورشان می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرودی در آغاز سال تحصیلی جاری با عنوان «آقا اجازه» ساخته شد که دانش‌آموزان سال تحصیلی را با اذن حضرت حجت(عج) آغاز کردند، افزود: این سرود دارای 3 پیام بود. پیام اول، شعار «همه با هم یکصدا ایران» بود که علی‌رغم تمام برنامه‌هایی که دشمن برای آغاز سال تحصیلی داشت، پوزه آن‌ها به خاک نشانده شد. پیام دوم، «مدرسه قوی ایران قوی» بود و پیام سوم که بیش از 2 پیام اول مهم بود اینکه سال تحصیلی مهدوی شکل گرفت.

صحرایی خاطرنشان کرد: 3 سرود ملی در ادامه ساخته شد که سرود 13 آبان با عنوان «نسل آرمانی» بود.

وی اظهار کرد: فاجعه ۱۳ دی (حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان) در حالی اتفاق افتاد که حدود یک‌سوم شهدا از معلمان و دانش‌آموزان هستند و نشان می‌دهد که در وسط میدان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند برنامه برای دهه فجر امسال در دستور کار است، گفت: اعتکاف دانش‌آموزی که امسال متفاوت‌تر برگزار خواهد شد، مراسم دهه فجر که هر مدرسه، یک ستاد بزرگداشت این دهه خواهد بود و همچنین همایش رای‌اولی‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: همایش رای‌اولی‌ها در همه استان‌ها برگزار خواهد شد و قله آن در تهران است که ۱۲ هزار دانش‌آموز در ورزشگاه آزادی جمع می‌شوند.

صحرایی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف باشکوه دانش‌آموزان دختر در سال گذشته در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: چنین رویدادهایی در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد. ضمن اینکه امسال نیز برنامه ویژه‌ای برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر داریم.

فرهنگ غدیر را در بین دانش‌آموزان گسترش دهید

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) برکاتی به وسعت عالم امکان دارند.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیر، 2 دانشگاه، چشمه جوشان و اکسیر اعظم هستند، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره، جامع‌ترین توصیف انسان کامل، امام‌شناسی و ولی‌شناسی است و در هیچ متنی مثل زیارت جامعه کبیره سراغ نداریم. زیارت غدیر هم که ارزش و اهمیت بالایی دارد.

‌حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز در تاریخ معاصر، افق را به خوبی دیده بود، افزود: حکومت، مزاحم پیدا می‌کند اما به برکت لطف خداوند این موانع برداشته می‌شود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه خداوند وقتی گِل وجود ما را می‌سرشت، آن را با آب ولایت امیرالمومنین(ع) ترکیب می‌کرد، گفت: امیرالمومنین(ع) سفره گسترده اسلام و جان پیامبر(ص) است و امام زمان(عج) هم اگر تشریف می‌آورند، تایید می‌کنند که علی(ع) زیر آسمان، یک نفر است و لا غیر؛

وی با تاکید بر اینکه موانع انقلاب ما با نظر امیرالمومنین(ع) برطرف می‌شود، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که دل ما را قرص می‌کند که انقلاب، شکست نمی‌خورد این است که علی(ع) مشکل‌گشا است و خداوند نظر کرده که مشکل انقلاب با علی(ع) حل می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: حضرت علی(ع) هیچ احتیاجی به ما ندارد و ما هر قدر برای امیرالمومنین(ع) کار کنیم، برای خودمان کار کرده‌ایم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شایستگی‌ها و استعدادهای خوبی یعنی دانش‌آموزان که در کشور وجود دارد در اختیار شماست، خاطرنشان کرد: خداوند، زمین‌های خالی را در اختیار شما قرار داده و باید بدانید که چه می‌خواهید در این زمین بکارید.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تاکید کرد: نیرومندتر از کشش و جاذبه علی(ع) زیر این آسمان پیدا نمی‌شود. بنابراین پرچم را به دست بگیرید و غدیر را گسترش دهید.

رویکرد نظام تعلیم و تربیت به آینده تغییر یابد

حسین ظریف‌منش، قائم‌مقام دبیرکل و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز گفت: انقلاب اسلامی و تشیع از جهتی در بهترین دوران و از جهتی در سخت‌ترین دوران قرار دارند. بخشی از وضعیت فعلی، ارزش‌ها و دشواری‌های ما محصول نظام آموزش و پرورش رسمی و بخشی هم محصول آموزش و پرورش غیررسمی است.

وی با بیان اینکه آینده ما در گرو مجاهدت و تلاش‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: کارهای بزرگ و کوچک زیادی در آموزش و پرورش انجام شده اما مهمترین‌گام، رویکرد تربیتی ماست. در یکی - دو دهه آینده، جنگ بین نظام‌های تربیتی در جهان وجود خواهد داشت و جنگ برای ساخت آینده و در گرو جنگ بین ساختارهای تربیتی است. بنابراین رویکرد نظام تعلیم و تربیت را به آینده تغییر بدهید، گفتمان مناسب ‌و برنامه‌های عملیاتی ایجاد کنید.

ظریف‌منش با بیان اینکه سیستم ما متناسب با چنین آینده‌ای نیست، خاطرنشان کرد: مشکل جدی که داریم این است که بچه‌ها با محبت امیرالمومنین(ع) به‌صورت سطحی آشنا می‌شوند. ‌پیشنهاد می‌شود که رویکرد توجه به آموزش‌های علوی را به عنوان شعار محوری قرار دهید که به تبع آن کتاب و استاد و همه چیز به این رویکرد تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همکاری خوب و جدی با بنیاد دارد، افزود: علاوه بر دهه امامت و ولایت، برنامه مناسبتی ایام بین میلاد امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی(ع) را هم داریم و دومین‌جشنواده فرهنگی و هنری علوی برای این مناسبت برگزار می‌شود که انتظار داریم این جشنواره اعلام شود تا یک جریان و گفتمان را برای امام علی(ع) بسازیم.

قائم‌مقام دبیرکل و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: پیشنهاد بعدی، برگزاری یک‌شنبه‌های علوی به مدت 5 دقیقه در همه مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها است که یک صفحه از نهج‌البلاغه و زیارت حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س) یا یک حدیث از حضرت علی(ع) یا آموزه‌های علوی اجرا شود که بلاشک آموزش و پرورش می‌تواند در این برنامه، جریان‌ساز باشد.

وی افزود: پیشنهاد بعدی برای دانشگاه فرهنگیان و معلمان است که کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان با موضوع ولایت به عنوان عمود خیمه انقلاب پیش‌بینی شود. همچنین کانون‌های علوی در سایر دانشگاه‌ها ایجاد شده که در صورت امکان در دانشگاه فرهنگیان و مدارس نیز ایجاد شود.

ظریف‌منش ادامه داد: پیشنهاد بعدی این است که دستور جدی و قطعی در محتوای کتب درسی داده شود که دانشجویان و دانش‌آموزان با فلسفه سیاسی اسلام که در غدیر خم اعلام شد، آشنا شوند.

در پایان این نشست، رضامراد صحرایی به عنوان رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار