دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در گفت‌وگو با پانا:

‌مدارس استثنایی پایگاه استعدادهای درخشان برای رشته‌های پارالمپیکی هستند

‌وزارت ورزش‌ن‌ باید امکانات ورزشی خوبی را برای توان‌یابانی که نخبه ورزشی در رشته‌های مختلف هستند، فراهم کند‌

تهران (پانا) - عضو تیم ملی پارا‌دوو‌میدانی ‌با اشاره به اینکه مدارس استثنایی پایگاه استعدادهای درخشان برای پارالمپیک ‌هستند، تصریح کرد‌ باید نگاه ویژه‌ای به این اندوخته غنی و ارزشمند داشت.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
‌مدارس استثنایی پایگاه استعدادهای درخشان برای رشته‌های پارالمپیکی هستند

زینب مرادی رشنو عضو تیم ملی پارا‌دوو‌میدانی در گفت‌وگو با پانا درباره ظرفیت دانش‌آموزان استثنایی برای آینده پار‌المپیک‌، اظهار کرد: بنده چهار، پنج سالی است که ورزش قهرمانی را جدی پیگیری کردم و در دو سال اخیر به عضویت تیم ملی درآمده‌ام و در تورنمنت امارات، نایب قهرما‌ن شدم و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، توانستم در دومین گام حضورم در مسابقات بین‌المللی، مدال نقره کسب کنم.

آموزش و پرورش تکیه‌گاه خوبی برای پارالمپیک کشور است

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ظرفیت دانش‌آموزان استثنایی و توان‌یاب را یک گنجینه‌ای مهم برای آینده رشته‌های پارالمپیک مخصوصاً پارا‌دو‌و‌میدانی برشمرد و تصریح کرد: صد در‌صد، آموزش و پرورش تکیه‌گاه خوبی برای پارالمپیک کشور است.

مرادی رشنو تأکید کرد: استعدادهای زیادی در حوزه ورزش توان‌یابان در آموزش و پرورش وجود دارد که باید شناسایی و وارد مسیر حرفه‌ای ورزش شوند.

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ادامه داد: ورزش از طرفی برای توان‌یابان عزیز باعث می‌شود‌ تا نشاط و سلامتی در زندگی خود داشته باشند و از طرفی بخاطر شرایط جسمانی، از منزوی شدن فاصله گرفته و همانند توان‌یابان دیگر در سطح اجتماع در رشته‌های مختلف بدرخشند.

مرادی رشنو با اشاره به اینکه مدارس استثنایی پایگاه استعدادهای درخشان برای پارالمپیک کشور هستند، تصریح کرد: باید نگاه ویژه‌ای به این اندوخته غنی و ارزشمند داشت.

عضو تیم ملی پارا‌دوو‌میدانی با بیان اینکه بستر تعاملات وزارت آموزش و پرورش، با وزارت ورزش و جوانان به ویژه کمیته پارالمپیک باید خاص باشد، اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان، باید امکانات ورزشی خوبی را برای توان‌یابانی که نخبه ورزشی در رشته‌های مختلف هستند، فراهم کنند.

مرادی رشنو با انتقاد نسبت به زیر‌ساخت‌های ضعیف در بحث خدمات شهری برای توان‌یابان، گفت: از طرفی هم توان‌یابان ما نیاز دارند که مدیریت شهری، زیر ساخت‌های خوب و در حد مطلوبی را در اختیار آنها قرار دهد و در این راستا، از مسئولان شهری انتظار داریم در این راستا، تلاش زیادی را انجام دهند.

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اظهار داشت: امیدواریم در آینده نگاه به ورزش توان‌یابان و پارالمپیک در ابعاد مختلف، بیش از گذشته ‌شود و شاهد موفقیت‌های روزافزون این نخبگان ورزشی در میادین مختلف بین‌المللی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار