‌حواشی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا‌ + تصویر

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر با استقبال پرشور هواداران در ورزشگاه لوسیل برگزار شد. افتتاحیه‌ای با حضور 80 هزار تماشاگر با انواع و اقسام برنامه‌های ویژه و حضور اسطوره‌های فوتبال ایران.

کد مطلب: ۱۴۴۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
‌حواشی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا‌ + تصویر

امروز در حضور 80 هزار تماشاگر افتتاحیه جام ملت‌های آسیا‌ در استادیوم لوسیل برگزار شد و ‌علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و حشمت مهاجرانی هم به همراه مسئولان تیم ملی ایران ‌به این ورزشگاه ‌رفتند و از نزدیک نظاره‌گرد مراسم افتتاحیه بودند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا‌ هم در جایگاه ویژه مراسم این افتتاحیه حضور داشت. از نکات جالب این افتتاحیه این بود که یک داور ایرانی یعنی علیرضا فغانی برای قضاوت بازی افتتاحیه انتخاب شده بود و در مراسم افتتاحیه هم داستانی از کلیله و دمنه به صورت نمایشی ‌اجر شد.

این مراسم ‌با حال و هوای کشورهای اسلامی و با سبک و سیاق متفاوتی برگزار شد. در بخشی از این مراسم گروهی از دختران قطری با حجاب کامل و لباس‌هایی به رنگ عنابی ‌سرود اجرا کردند.

همچنین شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه، امیر قطر هم ‌در ورزشگاه لوسیل حضور داشت و این مراسم را از نزدیک تماشا کرد. از نکات جالب توجه در این مراسم اینکه حسن الهیدوس در اقدامی جالب توجه قرائت سوگندنامه این مسابقات را به مصعب البطاط کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد.

با برگزاری مراسم افتتاحیه از امروز به مدت یک ماه 24 تیم برتر آسیا در جام ملت‌های آسیا در قطر به رقابت خواهند پرداخت. ۲۴ تیم در هجدهمین دوره مسابقات ‌در شش گروه با هم رقابت می‌کنند.

مجموع جوایز این تورنمنت ۱۴٫۸ میلیون دلار تعیین شده و قهرمان ۵ میلیون دلار می‌گیرد که تقریبا یک‌سوم سهم کلی است. تیم دوم ۳ میلیون دلار دریافت می‌کند و دو بازنده نیمه‌نهایی هر کدام یک میلیون دلار به جیب خواهند زد. تمام ۲۴ تیم شرکت‌کننده نیز ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خواهند داشت.

جدول پخش مسابقات تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها نیز به شرح زیر است:

ایران - فلسطین / یکشنبه ۲۴ دی ساعت ۲۱

ایران - هنگ کنگ / جمعه ۲۹ دی ساعت ۲۱

ایران - امارات / سه شنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸:۳۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار