مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در بازدید از طرح اتقان:

کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای مدرسان نقش پله‌های اضطراری را در تدریس دارد/فیلم

بهارستان دو (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی را عاملی موثر در رفع معضلات متعدد مدارس خواند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای مدرسان نقش پله‌های اضطراری را در تدریس دارد/فیلم

طرح ملی اتقان که مخفف ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی است برای اولین بار در تیرماه به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار شد و با بازخورد مثبتی از جانب آموزگاران و مدیران مدارس مواجه شد.

فاز اول این طرح در بهارستان دو در دبیرستان دخترانه نمونه‌دولتی ولایت برگزار شد و فاز دوم این طرح از اواسط دی ماه با هدف ارتقاء سواد قرآنی آموزگاران و مدیران مدارس در دبیرستان خیرساز پسرانه فنی و حرفه‌ای موفقیان منطقه بهارستان دو آغاز به کار کرد و قرار بر این است که این جلسات در بازه زمانی ۸ الی ۱۰ جلسه برگزار شود.

کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در بازدید از برگزاری طرح اتقان ضمن عرض خداقوت به مدرسین مجرب و آموزگاران شرکت کننده در این طرح گفت: حضور یکایک شما نشانگر شدت بااهمیت نگاشتن تعالیم قرآنی در زندگی فردی و شیوه تدریس دروس شما است و این برای ما بسیار ارزشمند است؛ در دنیای امروزی دنیا سه حرف مهم برای گفتن دارد و آن این است که تنها راه خلق جهان آینده آموزش و پرورش است و برای خلق جهان آینده هیچ عنصری جز معلم نخواهیم داشت چرا که معلم علمدار، میدان دار و به نوعی همه کاره است و تنها معلم، مادر، پدر و مربی توانمند می تواند خادم آموزش و پرورش باشد.

وی در پاسخ به سوالات آموزگارانی که خواستار آموزش غیرحضوری بودند، بر ضرورت انتقال دانسته‌ها به صورت چهره به چهره تاکید کرد: حال که چنین زمینه‌ای فراهم شده و می توانیم ترکیبی از فعالیت‌های حضوری و مجازی را در حوزه قرآنی داشته باشیم، این امکان را مغتنم می‌شماریم. البته همواره معتقدیم که تربیت در فضای چهره به چهره و حضوری تأثیرگذارتر خواهد بود و برای تعمیق فعالیت های قرآنی باید از ترکیبی از این دو روش استفاده کنیم.

طرح «اتقان» با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و با همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهادهای قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی در حال برگزاری است که قرار است طی یک برنامه 3 ساله مهارت‌های حرفه آن‌ها در زمینه آموزش قرآن ارتقا پیدا کند.

امیدی در تشریح اهداف این طرح بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این طرح این است که محصلان پایه اول تا ششم بتوانند تمام آیات و سوره های قرآن را به صورت صحیح و روان یاد بگیرند و تعداد ۲۰ سوره کوتاه و انتهایی قرآن را از حفظ بخوانند و اینکه بتوانند نماز را صحیح و با درک معنا بخوانند؛ اگر آموزگاران تسلط کامل در این مباحث نداشته باشند توانایی انتقال این اطلاعات را نخواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان این گردهمایی را فرصت خوبی برای رسیدگی به مشکلات و اعتراضات آموزگاران از جمله اعتراضات رتبه‌بندی‌، تکمیل ظرفیت و..‌.دانست و پای حرف‌‌های آنان نشست.

همچنین محمد خلیفه‌لو، قاری کشوری ساکن در بهارستان دو، طرح اتقان را طرحی جهت برگزاری بهتر و شیرین‌تر کلاس‌های قرآن نامید و اذعان کرد: کلاس‌های قرآنی باید در لیست شاداب‌ترین کلاس‌های درسی قرار بگیرند و در بهترین اوقات روز که دانش‌آموزان بهترین روحیه و آمادگی و حضور پرنشاط دارند، برگزار شود.

وی ادامه داد:‌ می‌بایست از مهجور ماندن آموزش و پرورش از ساعات قرآنی در جامعه جلوگیری شود و یادمان باشد که قرآن تنها کتاب زندگی ما انسانها بوده و باید با انس روزانه بتوانیم از حاملان آن کلام نورانی قرار گیریم.

قاری کشوری قرآن کریم لازمه تاثیرگذاری طرح اتقان را افزایش ساعات آن خواند و اظهار کرد: دوره ابتدایی دوره‌ای با اهمیت بسیار چشم‌گیر است و شکل‌گیری شخصیت و علاقه دانش‌آموزان در این دوره اتفاق می‌افتد؛ رضایت آموزگاران در فاز۱ طرح اتقان در ناحیه دو بهارستان به قدری مثبت بوده است که خواستار تشکیل و ساخت دارالقرآن فرهنگیان مطرح شده است و امیدواریم در جهت رسیدگی به این خواسته قدومی از سوی آموزش و پرورش و سایر سازمان‌ها برداشته شود‌.

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار