فر‌ماندار شهرستان بهارستان:

جشن تکلیف مرحله جدیدی از زندگی دانش‌آموزان است

بهارستان یک(پانا) - فرماندار بهارستان در مراسم جشن تکلیف 1600 نفری دختران ناحیه یک بهارستان، جشن تکلیف را مرحله جدیدی از زندگی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف مرحله جدیدی از زندگی دانش‌آموزان است

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر ناحیه یک بهارستان با حضور 1600 دانش‌آموز و عبدالله نوحی، فرماندار شهرستان بهارستان و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی امام‌جمعه بخش گلستان ناحیه یک بهارستان در مصلی برگزار شد.

عبدالله‌نوحی فرماندار شهرستان بهارستان اظهار کرد: جشن تکلیف یکی از مراسمات مهم و سنتی در بسیاری از فرهنگ‌ها است، این جشن به عنوان نمادی از ورود دانش‌آموزان به دوره‌ بعدی زندگی آنان و تمام کردن دوره‌ کودکی است و می‌تواند به عنوان یک رویداد مهم و پر از خاطرات شیرین در زندگی جوانان نقش بسزایی ایفا کند.

وی در رابطه با جشن تکلیف گفت: دانش‌آموزان در این مرحله جدید وارد زندگی عبادی خود می‌شوند، در این سن نکات مهمی وجود دارد که باید به کمک پدر، مادر و معلمان به این نکات توجه کنند و همچنین اولیا و معلمان وظیفه دارند که احکام‌ دینی را به کودکان بیاموزند و آنان را به انجام این احکام تشویق کنند.

نوحی ادامه داد: والدین دانش‌آموزان نیز وظایفی دارند، آنان باید با عمل و کردارشان فرزندان خود را به نماز و روزه، راست‌گویی، خوش‌زبانی و مسائل اخلاقی دیگر، دعوت کنند؛ زیرا یکی از مؤثرترین روش‌های تربیتی، روش الگویی است، در این روش به‌جای اینکه همه چیز را از راه گفتار و پند دادن و نصیحت کردن به فرزندان خود بیاموزیم، سعی می‌کنیم با رفتار خود و به طور غیرمستقیم مطالب را به آنان انتقال دهیم.

وی عنوان کرد: اگر برای نوجوانی که به سن تکلیف رسیده بیان شود که از این لحظه خداوند به تو عنایت و توجه و لطف ویژه‌ای دارد و بر اثر لیاقتی که در وجود تو نهفته است این مسئولیت سنگین را بر دوشت نهاده و درهای کمال و ترقی و شاه‌راه بهشت جاودان را به رویت باز کرده است، بر او تأثیر بسزایی خواهد داشت.

نوحی در پایان گفت: این جشن یک فرصت خوب برای خانواده‌ها است تا به فرزندان خود نشان دهند که این مرحله از زندگی مهم و با ارزش است و باید شکرگذار خداوند باشند، همچنین دانش‌آموزان باید بدانند که اگر به وظایف دینی خود عمل نکنند در واقع مرتکب گناه می‌شوند، بنابراین آنان را باید به سوی انجام اعمال دینی تشویق کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا‌ قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار