معلمان استان هرمزگان در گفت‌وگو با پانا:

اجرای رتبه‌بندی با وجود مشکلات کلان در کشور قابل تقدیر است

هرمزگان (پانا) - دبیران هرمزگانی در مورد طرح رتبه بندی معلمان عنوان کردند اجرای رتبه‌بندی با وجود مشکلات کلان در کشور قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رتبه‌بندی با وجود مشکلات کلان در کشور قابل تقدیر است

سروگل تقی پور، دبیر زبان انگلیسی شهرستان بندرخمیر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بحث رتبه بندی معلمان با وجود مسائل و مشکلات کشور اظهار کرد: خداقوت به مسئولانی که با وجود مسائل کلان مملکت، حال خوب رسولان علم را در زمره وظایف خطیر خود قرار می‌دهند. رتبه بندی معلمان یکی از راه‌هایی بود که می‌توانست فاصله حقوقی بین معلمان و دیگر ارگان ها را کم کند و انصافا مسئولین امر نهایت تلاش و کوشش خود را در بررسی و حتی بازنگری مجدد رتبه ها انجام دادند.

وی افزود: با وجود اینکه کشور ما دچار تحریم های ناجوانمردانه و مسائل خاص خود است، سعی بر این بود که بتوانند آن وجهه لازم را به معلمان ما برگردانند که دولت سیزدهم، طرح رتبه بندی را با وجود مشکلات موجود بعد از سال ها به ثمر رساند. هر چند همه ما واقف هستیم و می دانیم که هیچ برنامه و طرحی نمی‌تواند برای بار اول بدون نقص و مشکل باشد و هیچ جمله ای را تا به زبان نیاوریم نقص آن مشخص نمی‌شود.

تقی‌پور که همزمان دکترای علوم سیاسی نیز دارد، ضمن قدردانی از وزارت آموزش و پرورش، پیشنهادات خود را در خصوص اجرای بهتر و دقیق‌تر طرح رتبه‌بندی معلمان اینگونه بیان کرد: مدرک تحصیلی تاثیر بیشتری در این طرح داشته باشد، چون زمینه پیشرفت و ارتقای علمی معلمان را فراهم می‌کند. همچنین پژوهش ها و کتب نگارش شده توسط معلمان بیشتر ملاک قرار گیرد تا مشوقی برای ورود معلمان به این عرصه باشد.

رتبه بندی موجب دلگرمی بیشتر معلمان شده است

معاون پرورشی مدرسه نمونه رشد بندرعباس نیز در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: معلمان و دبیران از هر لحظه برای علم آموزی به دانش آموزانشان استفاده می کنند و این عبارتی نادرست است که بگوییم صرفا به جهت رتبه بندی و مزایای آن، در کلاس درس حاضر می شوند. معلم، معلمی را انتخاب می‌کند تا بهترین افراد را پرورش و آموزش دهد.

الهام شهریاری افزود: رتبه بندی موجب شده تا معلمان بیشتر در صدد پیشرفت دانش آموزان گام بردارند. فردی که معلم بودن را در جامعه انتخاب می‌کند، باید بداند که دغدغه دانش آموزان دغدغه روزانه خودش است و باید بداند که زندگی اش آمیخته به غم و شادی آنهاست و برای رفع مشکلات آنها بدون توجه به رتبه بندی و هر مزایای دیگری در هر زمان تلاش کند.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: امید است که فرهنگیان با هر رتبه و مقامی که در این طرح کسب کرده اند برای آموزش‌ بهتر دانش آموزان تلاش کنند.

دانش آموز خبرنگاران: اسرا برکم- مبینا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار