خلاقیت خدا در قلب جنگل‌های مازندران

ساری (پانا) - در احوالات مشغله‌های روزمره جایی در مازندران است که حال شما را خوب می‌کند و مهم هم همین است، دریاچه‌ای خوابیده در ژرفای جنگل‌های سر به آسمان کشیده مازندران که شما را حتی از پس تصاویرش، صدا می‌زند. دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت خدا در قلب جنگل‌های مازندران

وسعت دریاچه ۲.۵ هکتاری چورت که به خواهرخوانده دریای مازندران معروف است، در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت در استان مازندران در میان جنگل های زیبا و بکر روستای چهاردانگه واقع شده است.

یکی از دلایل شهرت دریاچه چورت که بسیاری برای دیدن آن راهی سفر می‌شوند بخصوص در تابستان، منظره زیبا و شگفت انگیزی است که در کمتر نقطه ای از ایران دیده می شود.

با کاهش میزان آب دریاچه، زیبایی رقم می خورد که تاکنون ندیده اید. تنه‌های درختانی پدیدار می شود که این درختان، همان گیاهانی هستند که پیش از به وجود آمدن دریاچه در این قسمت وجود داشتند و به یک باره زیر آب رفته‌اند. تصویر این درختان در میان آب سوژه ای جالب برای عکاسی است.

سحرگاه عجیبی رقم می خورد وقتی مه بر روی آب دریاچه حرکت می کند. این تصویر سحرانگیز را گوشه ذهنتان ثبت کنید. منظره مه آلود دریاچه چورت، چیزی نیست که بتوانید به این راحتی از کنار آن بگذرید و نادیده اش بگیرید.

از جاذبه های این دریاچه؛ ماهیگیری در سکوت و آرامش‌ است. اگر وسایل و ابزار لازم برای این کار را دارید در این سفر زمانی را اختصاص به این کار دهید.

دانش آموز خبرنگار: امیررضا تیمورنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار