سایه جام لیگ بیست و سوم بر اردوگاه استقلال؛

صدر جدول لیگ برتر آبی شد؛ استقلال قهرمان نیم فصل

با پایان انتظار ۲٠ ماهه، استقلال، قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد

تهران (پانا) -هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ بیست و سوم در آخرین روز پس از جدال سخت شمس آذر قزوین _ سپاهان و مس رفسنجان _ پرسپولیس، در نهایت با قهرمانی استقلال تهران به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
صدر جدول لیگ برتر آبی شد؛ استقلال قهرمان نیم فصل

استقلال تهران با شکست پیکان، تا قبل از بازی سپاهان _ شمس آذر ، صدر نشین لیگ برتر در تیم فصل اول بود و همانند پرسپولیس چشم به عملکرد سپاهان دوخته بود. تیم شمس آذر که از همان دقایق ابتدایی مسابقه از سمت چپ خط هجومی خود خطرناک ظاهر شده بود، موفق شد در دقیقه 6 روی ارسال حسین گودرزی و ضربه سر شیرجه‌ای رحمان جعفری گل اول را ثبت کند.

مدیران سپاهان با تلاش فراوان توانستند، مجوز بازی پیام نیازمند، رضا شکاری و رضا اسدی را برای مسابقه بگیرند و هادی محمدی احسان پهلوان و کاوه رضایی از لیست این تیم خارج شدند.

رامین رضاییان در کنار موج وسیع حواشی و ناکامی برای سپاهان، این بازیکن را به غایب بزرگ این دیدار تبدیل کرد.

ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، میزبان انبوهی از تماشاگران پرشور قزوینی بود، ولی حاشیه بر متن حمایت و تشویق شمس آذر غلبه کرد و درگیری هواداران، بیشتر روند بازی تیم میهمان را تحت تأثیر قرار داد.

درگیری هوادارن دو تیم باعث شد، تا سپاهانی ها دقایقی با تأخیر وارد مستطیل سبز شوند.

شمس آذر ترمز سپاهان را کشید و بلیط بخت آزمایی استقلال در چرخه شانس گام آخر نیم فضل اول لیگ بیست و سوم برنده شد. استقلال به لطف یک امتیاز قهرمان نیم قصل لیگ بیست و سوم شد. شاگردان نکونام بعد از گذر از صخره حواشی و اتفاقات در کمیته استیناف بر آشیانه قهرمانی نیم فصل در قله فوتبال ایران تکیه زدند.

پرسپولیس هم که برای تصاحب قهرمانی نیم فصل مقابل مس رفسنجان صف آرایی کرده بود، باید این دیدار را با اختلاف ۶ گل پیروز می شد، ولی با وجود اینکه مهاجمین پرسپولیس در نیم فصل اول، با چارچوب دروازه حریفان غریبه بودند، پرسپولیس در نیم قصل لیگ بیست و سوم پس از تساوی در دیداری زیر سایه حواشی، جایگاه بهتری جز سومی کسب نکرد.

پرسپولیس نیاز شدید به یک دفاع چپ دارد

اردلان آشتیانی بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا با پایان نیم فصل لیگ بیست و سوم و قهرمانی استقلال در میانه راه لیگ برتر، اظهار داشت: مس رفسنجان با وجود اینکه با سیستم سه دفاع در مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرده بود ولی با عقب آمدن دو هافبک این تیم در مجموع مسی‌ها با ۵ دفاع بازی می‌کردند.

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: مس رفسنجان در این دیدار چشم به ضد حمله‌ها داشت و با سیستم پرس عقب زمین توانست مقابل پرسپولیس یک امتیاز کسب کند و بر روی ضد حملات تمرکز داشت.

آشتیانی تأکید کرد: پرسپولیس هم مثل همیشه مقابل مثل رفسنجان هم بازی مالکانه‌ای داشت و بیشتر از کناره‌ها مثل رفسنجان تحت فشار قرار می‌داد و گل پرسپولیس هم از کانال کناری و پاس دانیال اسماعیل فر رقم خورد.

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیس با توجه به اینکه در این بازی با یک گل جلو افتاد ولی مثل بازی‌های قبل گل دریافت کرد.

آشتیانی با اشاره به اینکه ناهماهنگی در خط دفاعی پرسپولیس موج می‌زند، تصریح کرد: رفتن پورعلی گنجی باعث شد که این بی نظمی در خط دفاعی پرسپولیس اتفاق بیفتد.

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس با بیلن اینکه پرسپولیس نیاز شدید به یک دفاع چپ دارد، گفت: پرسپولیس به یک دفاع وسط نیاز دارد که مثل پورعلی گنجی قدرت رهبری تیم را در وسط مستطیل سبز داشته باشد.

آشتیانی اظهار داشت: امیدواریم پرسپولیس در نیم فصل دوم با توجه به فضای خوبی که مدیریت باشگاه در فصل نقل و انتقالات ایجاد می‌کند و بازیکنان خوبی را برای رفع نقاط ضعف این تیم جذب خواهد کرد، بتواند قهرمانی لیگ برتر را کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار