تجلیل از فرامرز قریبیان در اکران مردمی «گیجگاه»

تهران (پانا) - جلسه اکران مردمی و نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به میزبانی عادل تبریزی و میرولی‌اله‌مدنی در سینما آفریقای تهران برگزار شد. جمعی از اساتید، هنرمندان و دانشجویان سینما از جمله آقایان دکتر ناصر آقایی، دکتر بهروز محمودی بختیاری ،دکتر احمد الستی، سام قریبیان، امید شمس و مهلقا می‌نوش‌زاد مهمان این برنامه بودند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فرامرز قریبیان در اکران مردمی «گیجگاه»

‌‎این مراسم به همت دانشگاه پارس، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسه هنر فردا و موسسه بهمن‌سبز در سینما آفریقا تهران برگزار شد. سینما آفریقا تهران به تازگی توسط موسسه بهمن سبز با تم نوستالژی بازسازی شده است.

پس از نمایش فیلم سینمایی «گیج‌گاه» جلسه نقد و بررسی همراه با پرسش و پاسخ پیرامون این فیلم برگزار شد.

عادل تبریزی در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، از حمایت های میرولی مدنی در طول این پروژه تشکر کرد و گفت:«در بطن این قصه عاشقانه، سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ ایران نهادینه شده است. البته نوستالژی نیست بلکه یادآوری گذشته است، چرا که من اعتقاد به نوستالژی ندارم و می‌خواستم فیلم به درد نسل امروز بخورد.»

وی ادامه داد:« فاجعه بزرگ در سینمای ایران این است که گذشته سینمای ایران که بسیار از منظر تحلیلی، کاربردی است و برای سینمای امروز مهم است، نادیده گرفته می‌شود.»

کارگردان فیلم سینمایی «گیج‌گاه» در ادامه گفت: «این فیلم ادای دینی به بازیگران دهه ۷۰ سینمای ایران است. این اکران را به یکی‌از قهرمان‌های آن دوران یعنی فرامرز قریبیان تقدیم می‌کنم و برای او آرزوی طول عمر و سلامتی دارم. من خاطرات زیادی در مورد ایشان از آقای هاشم پور شنیده‌ام »

عادل تبریزی اضافه کرد: «من در سینما سه آرزو داشتم؛ کار کردن با فرامرز قریبیان و خسرو شکیبایی و این که جمشید هاشم پور جلوی دوربین من بازی کند. خیلی خوشبختم که به هر سه آرزوی خود رسیدم.»

تبریزی در پایان خطاب به دانشجویان سینما تاکید کرد:«من همیشه به بچه‌های سینما می‌گویم که اصلا فکر نکنید باید حتما یک فیلم خوب بسازید و دوستش داشته باشید، واقعا اعتقاد دارم اگر حتی فیلمتان خوب هم نشد می‌توانید پای آن بایستید. وقتی یک بچه معلول به دنیا آوردید، وظیفه شماست که او را دوست داشته باشید و از آن حمایت کنید. تجربه‌های غلط خود را دوست داشته باشید، اگر به این فکر کنید که من باید حتما یک فیلم خوب، تاثیرگذار و موفق در جشنواره‌ها بسازم، شما سینما را باختید. در این راه استمرار در فیلم سازی مهم است.»

در این مراسم همچنین میرولی اله مدنی، تهیهکننده «گیجگاه» ضمن تحسین عادل تبریزی، در خصوص اهمیت سینمای گذشته ایران گفت:«برخی می‌خواهند رابطه با گذشته سینما قطع شود و انفکاکی حاصل شود، اما در واقع ما ادامه دهنده همان‌ها هستیم، اگر آن‌ها نبودند الان گیج‌گاه هم ساخته نمی شد.»

گیج‌گاه به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی‌اله مدنی از نیمه مهرماه در سینماهای سراسر کشور اکران شده و توانسته با جذب بیش از 350 هزار مخاطب به فروش 15 میلیارد تومانی دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار