درخشان در گفت‌وگو با پانا:

خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس آب در هاون کوبیدن است

پیشکسوت پرسپولیس خطاب به وزیر ورزش: این‌طور واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کارشناسی نیست، موفق نخواهید شد

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه پرسپولیس روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در شرایط حاکم بر دو باشگاه به لحاظ زیرساختی، آب در هاون کوبیدن دانست و بر لزوم واگذاری درست و کارشناسی سرخابی‌های پایتخت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس آب در هاون کوبیدن است

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا، درخصوص توزیع سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: مدت‌هاست که مسئولان ورزش کشور حرف از واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌زنند و در یک مقطع آمدند، ۱۰ درصد از سهام باشگاه را واگذار کردند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر در این راستا، پوست اندازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از دولتی بودن به خصوصی شدن اتفاق نیفتاده است.

درخشان تأکید کرد: مسئولان ورزش کشور، باید در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس فکر اساسی کنند و اینکه هر دفعه بیایند و بخشی از سهام این باشگاه را واگذار کنند، کار درستی نیست و تنها یک عده را درگیر این موضوع می‌کنند و در نهایت هیچ عایدی برای خریداران سهام ندارد، زیرا فردی که اقدام به خرید سهام می‌کند، دنبال کسب سود است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: باید در درجه اول زیرساخت‌های باشگاه پرسپولیس را درست کنیم، منبع درآمدزایی این تیم مشخص شود و این موارد را در کنار خیلی بحث‌های دیگر به شکل عملی مورد توجه قرار داد.

درخشان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فروش برندی که درآمدزایی ندارد و صرفاً خسارت‌زاست کار درستی نیست، تصریح کرد: اول باید زیرساخت‌های این باشگاه را درست کنیم و منبع درآمد داشته باشد و بر روی ریل درآمدزایی حرکت کند و در نهایت وقتی ساختار خصوصی شدن را به دست آورد آن را در بورس به مزایده بگذاریم و سهام آن را به متقاضیان بفروشیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: تا خریداران بورس هم با روند جریانسازی سهام باشگاه در بحث واگذاری و حرکت روی ریل بورس اطلاعات کاملی کسب کنند، نباید مردم را در این رابطه گول بزنیم.

درخشان با بیان اینکه بنده به عنوان یک خریدار عادی سهام باشگاه ‌نمی‌دانم که باشگاه در چه شرایط درآمدزایی قرار دارد و سهامی که خریداری می‌کنم، چه سرنوشتی در بورس پیدا خواهد کرد، گفت: از طرفی هم چه معیار و تضمینی وجود دارد که بعد از چند سال مبلغی که در بورس در قالب سهام باشگاه خریداری کردم، همراه با سود به بنده برمی‌گردد یا خیر.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه قبل از این توزیع سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی مسئولین باید بیایند و پاسخ بدهند که چه کسی پاسخگوی ۱۰ درصد سهام واگذار شده باشگاه است، افزود: چه کسی جوابگوی خریداران این ۱۰ درصد سهام باشگاه است.

درخشان ادامه داد: مسئولین ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، باید بررسی کامل و تخصصی نسبت به این موضوع انجام دهند و ببینند که می‌توانند پاسخگوی خریداران سهام باشگاه بعد از چند سال آینده باشند یا خیر.

زیرساخت‌های خصوصی‌شدن به ویژه در باشگاه پرسپولیس شکل نگرفته است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را آب در هاون کوبیدن دانست و گفت: هنوز زیرساخت‌های خصوصی‌شدن به ویژه در باشگاه پرسپولیس شکل نگرفته است و این باشگاه به شکل واقعی درآمدزا نیست و باید صادقانه با مردم در بحث واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم.

درخشان در واکنش به قول کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نسبت به واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تا پایان سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: بعید می‌دانم این صحبت آقای وزیر ورزش و جوانان اتفاق بیفتد و در نهایت هم اگر محقق شود، اینطور واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی درست و کارشناسی نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: مردم الآن آگاه شده‌اند و می‌دانند که سرمایه‌های خودشان را در کدام بخش بر روی ریل سرمایه‌گذاری هدایت کنند، تا بتوانند بعد از چند سال در کنار اصل سرمایه خود سود مد نظرشان را به دست آورند.

درخشان تأکید کرد: واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی و با وجود موارد ذکر شده و مؤلفه‌های مورد نیاز در بحث خصوصی‌سازی به یک سیاست موفق مبدل نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار