دانش آموز رتبه اول پرسش مهر در گفت‌وگو با پانا:

کادر‌مدرسه نقش بسزایی در شکوفایی استعداد دانش آموزان دارند

کرج (پانا) - یک دانش‌آموز ساوجبلاغی که حائز رتبه اول کشوری در جشنواره پرسش مهر در بخش ایده نو به صورت ویدئو کست شده، گفت کادر‌مدرسه نقش بسزایی در شکوفایی استعداد دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کادر‌مدرسه نقش بسزایی در شکوفایی استعداد دانش آموزان دارند

مهسا شیری، دانش آموز پایه هشتم دبیرستان فرزانگان ۵ شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «پرسش مهر مسابقه ای برای دانش آموزان است که هرسال ابتدای سال تحصیلی برگزار می شود. این مسابقه معمولا شامل یک پرسش کلی از سمت ریاست جمهوری است که دانش آموزان در محورهای متفاوت پادکست، نقاشی، ویدئوکست و...می توانند شرکت کنند و باعث ایجاد فضایی رقابتی در عین کسب اطلاعاتی است که دانش آموزان با اندیشیدن درمورد موضوع پرسش مطرح شده، دایره افکار خودشان را گسترش می دهند و می توانند به صورت های مختلف و مورد علاقه به پرسش پاسخ دهند.»

وی افزود: «از نظر من دستاورد اصلی این طرح، کمک به تفکر خلاق و ایده های قابل پرورش دانش آموزان است که می تواند در ایجاد فضایی مفیدتر موثر باشد. در مسابقه پرسش مهر رتبه ها به دو گروه شایسته تقدیر و رتبه های برتر تقسیم شده بودند و سوال سال گذشته این بود که به نظر شما مدرسه خوب چه ویژگی هایی دارد که نتایج در روز ۱۵مرداد امسال منتشر شد.»

شیری اضافه کرد : «از دوران ابتدایی علاقه بسیاری به شرکت در مسابقات و جشنواره ها داشتم و توانایی هایم را با استفاده از آنها تقویت می کردم و از طرفی فن بیان نسبتا خوبی داشتم که مادرم در این زمینه بسیار کمکم می کرد و همین موضوع باعث شده بود که به عنوان مجری در برنامه های بسیاری شرکت کنم و در مدرسه شناخته شده و توسط کادر مدرسه به گروه فیلمبرداری معرفی شوم.»

وی درادامه بیان کرد: «مدارس و به طورکلی کادر مدرسه نقش بسزایی در شکوفایی استعداد و توانایی دانش آموزان دارند. توجه کادر مدارس به تک تک دانش آموزان به پیشرفت در زمینه‌های مختلف کمک می کند. مدارس پس از خانواده مشوق اصلی دانش آموزان هستند و از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی مناسب، تشویق، نظارت بر پیشرفت دانش آموزان و استعدادیابی یا کمک به شکوفایی استعدادهای آنها می توانند در موفق شدن تاثیرگذار باشند. تشکر ویژه ای از مدیریت آموزشگاه خود دارم که لطف بسیاری نسبت به من داشتند و من را به یک گروه فیلمبرداری معرفی کردند که توانستیم ویدیو این مسابقه را تهیه کنیم. همچنین با وجود اینکه پس از اعلام نتایج تقدیری از سوی جشنواره صورت نگرفته اما کادر مدرسه هم تقدیر کردند و هم بنری بابت کسب این رتبه در مدرسه نصب کردند. من مدیون کادر مدرسه ام هستم که همواره پیگیر این موضوع بوده و بسیار مرا در این زمینه راهنمایی کردند.»

شیری در پایان خاطرنشان کرد: «پیشنهاد من به علاقه مندانی که قصد شرکت در این مسابقات را دارند این است که پشتکار داشته باشند و ناامید نشوند. به دلیل اینکه این گونه مسابقات به صورت کشوری برگزار می شود، ممکن است کار شرکت کنندگان دشوار باشد، اما حتی اگر در اولین بار رتبه ای هم کسب نکردند به یاد داشته باشند که تجارب بیشتری کسب کردند و با انگیزه بیشتر سراغ مسابقات بعدی بروند. همچنین توجه داشته باشند که برخی از ویژگی ها از جمله فن بیان و سخنوری خود را با شرکت در کارسوق و دوره های مرتبط و یا با تمرین بیشتر در خلوت خود تقویت کنند.»

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار