جنگ قهرمانی نیم‌فصل فوتبال ایران؛

کدام ‌تیم‌ قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر می‌شود؟

تکلیف مدعیان بحران‌زده این روزهای فوتبال ایران برای قهرمانی نیم فصل، امروز مشخص می‌شود

تهران (پانا) - استقلال در آخرین بازی نیم‌فصل خود روز شنبه هفته جاری توانست با شکست تیم پیکان در صدر جدول قرار گیرد. امروز اما پرسپولیس‌ و سپاهان دو ضلع دیگر قهرمانی‌ نیم فصل ‌به مصاف رقبای خود می‌روند تا قهرمان نیم فصل لیگ بیست‌وسوم فوتبال کشور مشخص شود.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کدام ‌تیم‌ قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر می‌شود؟

هفته پایانی نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، با دیدار مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم به پایان می‌رسد.

شمس آذر قزوین - سپاهان

سپاهان 31 امتیازی که با یک بازی کمتر از استقلال تهران در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ بیست و سوم قرار دارد، در شرایطی به مصاف شمس آذر قزوین ‌می‌رود که هفته گذشته پس از اینکه کمیته استیناف به بازگشت ۴ امتیاز کسر شده این تیم رأی داد، کمیته انضباطی ۶ بازیکن این تیم را که قراردادی بالاتر از سقف داشتند، تا زمان اصلاح قرارداد از بازی منع کرده و بسیاری از ستاره‌های این تیم در بازی با گل‌گهر غایب بودند.

پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان ۶ بازیکنی هستند که سپاهان باید برای دریافت مجوز بازی آن‌ها، قراردادشان را تغییر می‌داد. حال باشگاه سپاهان تصمیم جدیدی گرفته و در جهت آزاد کردن بخشی از سقف بودجه این باشگاه سه تا از شش بازیکن ذکر شده را می‌فروشد.

طبق نامه باشگاه سپاهان و نظر ژوزه مورایس، آن‌ها مجوز بازی پیام نیازمند، رضا اسدی و رضا شکاری را می‌خواهند و بنابراین احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی باید از این تیم جدا بشوند. این نامه سپاهان دستی است و خطاب به بهاروند، رئیس سازمان لیگ نوشته شده و در آن درخواست شده با توجه به تصمیم سپاهان به فروش سه بازیکن و با توجه به زمان‌بر بودن این مسئله، موضوع محرومیت شش بازیکن تجدید نظر قرار بگیرد. در واقع سپاهان حسن نیت خود را نشان داده تا بتواند از سه بازیکن مهمش یعنی نیازمند، اسدی و شکاری در بازی امروز استفاده کند و دوباره شاهد غیبت این نفرات نباشد.

منصور قنبرزاده در این خصوص عنوان کرد: با توجه به مکاتبه مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره حکم کمیته انضباطی که توسط کمیته استیناف تایید شده، ۶ بازیکن سپاهان باید اصلاح قرارداد انجام دهند. بر‌ این اساس و با توجه به نامه جدید باشگاه سپاهان، درخواست این باشگاه مبنی بر ترخیص نام ۳ بازیکن از فهرست ۶ نفره مذکور، به کمیته انضباطی ارسال شد.

بنابراین سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی سه ستاره خود را برای ایجاد تعادل در قراردادها خواهد فروخت و باید دید مبلغ رضایت‌نامه آن‌ها چقدر است و کدام باشگاه‌ها خواهان جذب کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی هستند.

از طرفی هم با نظر شهاب زندی، مدیرعامل باشگاه شمس آذر، هواداران شمس آذر قادر خواهند بود به صورت رایگان در ورزشگاه سردار آزادگان حضور یابند و به حمایت از تیم خود بپردازند.

این اقدام باشگاه شمس آذر به پاس حمایت هواداران این تیم طی دیدارهای اخیر علی‌رغم برودت هوا و شرایط جوی بوده است. هواداران شمس آذر که در فصل گذشته نیز حامی بزرگی در مسیر صعود این تیم به لیگ برتر بودند، در این فصل نیز با حضور پُرشور خود حامی سبزپوشان برای کسب نتیجه مقابل رقبا بوده‌اند.

سپاهانی‌ها‌ هم که نمی‌خواهند به‌راحتی قهرمانی نیم فصل را به سرخ‌آبی‌های پایتخت واگذار کنند، در دیدار با شمس آذر دنبال کسب پیروزی هستند.

این دیدار ساعت 15:30 در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار می‌شود.

مس رفسنجان - پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در شرایطی میهمان مس رفسنجان هستند، که با 29 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. تفاضل گل شاید تعیین کننده قهرمان نیم فصل باشد، پرسپولیس تا قبل از این دیدار 10 و 5 گل به ترتیب در تفاضل گل کمتر از سپاهان و استقلال تهران دارد و برای تصاحب جایگاه استقلال در صدر جدول باید در رفسنجان جشنواره گل به راه بیندازد.

از طرفی هم به‌خاطر اینکه موتور گلزنی پرسپولیس در هفته‌های اخیر در لیگ بیست و سوم و در لیگ قهرمانان آسیا به روغن‌سوزی افتاده است، امیدوار است در این دیدار شهاب زاهدی بتواند این اتفاق را رقم بزند، از طرفی هم چشم استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه سردار آزادگان دوخته شده است که با شکست سپاهان در این دیدار معادله قهرمانی نیم فصل به نفع سرخ‌آبی‌های پایتخت رقم خواهد خورد. سپاهان با پیروزی در این دیدار قهرمان نیم فصل لیگ بیست و سوم خواهد شد و صدر جدول را طلایی خواهد کرد.

‌دیدار مس رفسنجان - پرسپولیس امروز ساعت 17:30 در رفسنجان برگزار خواهد شد.

مصدومیت سرلک و امیری از جمله دست‌اندازها در مسیر قهرمانی پرسپولیس

حسن خان‌محمدی بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا در آستانه دیدار مس رفسنجان - پرسپولیس تهران، اظهار کرد: «پرسپولیس در بازی‌های گذشته امتیازات بدی را از دست دا‌د و به طور مثال در دیدار با استقلال در دربی 102، با اشتباهات فردی برخی بازیکنان تنها یک امتیاز از این دیدار دشت کرد و در بازی استقلال خوزستان هم نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشت.»

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: «پرسپولیس در شرایطی به دیدار مس رفسنجان می‌رود که برای تصاحب قهرمانی نیم فصل، نیاز به پیروزی با تعداد گل بالا دارد.»

خان‌محمدی تأکید کرد: «به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند، ولی یک بمب انگیزه برای تیمی است که در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم در صدر جدول قرار می‌گیرد.»

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه پرسپولیس با وجود فراز و نشیب‌ها در بازی‌های قبل، چیزی را از دست نداده است، تصریح کرد: «پرسپولیس با شکست مس رفسنجان می‌تواند همچنان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این پیکارها باشد.»

خان محمدی با بیان اینکه مصدومیت میلاد سرلک، وحید امیری از جمله دست‌اندازها در مسیر قهرمانی پرسپولیس است، اضافه کرد: «فرشاد فرجی و گئورگی گولسیانی نیز در قلب دفاعی و دانیال اسماعیلی‌فر از جمله بازیکنانی هستند که اعتماد یحیی گل محمدی را جلب کرده‌اند.»

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «پرسپولیس، قطعاً از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ بیست و سوم است و باید دید در فصل نقل و انتقالات چه اسامی در لیست سرمربی تیم قرار می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار