بارش برف و باران و کولاک در راه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا) - مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان و صدور هشدار هواشناسی، گفت بارش برف، باران، کولاک برف و وزش باد شدید برای استان پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۶۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران و کولاک در راه  چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ‌پور مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یک سامانه بارشی از اواخر وقت امروز وارد استان شده و تا اواخر وقت دوشنبه برای استان فعال است.

وی با اشاره به صدور هواشناسی سطح زرد برای استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، تندبادهای لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌های برف‌گیر و کاهش دید برای سطح استان انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، فلارد، خانمیرزا، شهرکرد، فرخشهر، بن، بروجن و سامان فعال است که در اثر این سامانه بارشی لغزندگی معابر و جاده‌ها، صاعقه و کولاک برف دور از انتظار نیست.

چراغ‌پور با اشاره به کاهش دید و خسارات ناشی از وزش باد، بیان کرد: لازم است در رانندگی در جاده‌ها در زمان این سامانه بارشی، احتیاطات لازم انجام و از سفرهای غیرضروری خودداری کرد. همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در عبور از جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

وی با تأکید بر عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها، عدم صعود بر ارتفاعات و عدم چرای دام در مناطق مرتفع، خاطرنشان کرد: لازم است در زمان فعالیت این سامانه بارشی، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار