استاندار یزد:

برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استان ویژه سوادآموزی بازماندگان از تحصیل

یزد (پانا) - استاندار یزد گفت بسیاری از افراد بازمانده از تحصیل، با وجود تمایل به تحصیل، اما شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی لازم را ندارند، بنابراین باید با نگاهی ویژه و انجام کار جهادی شرایط لازم را برای آنها فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استان ویژه سوادآموزی بازماندگان از تحصیل

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی وضعیت استان در حوزه سوادآموزی و مسائل موجود این حوزه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به ارزش علم و جایگاه علم آموزی از منظر امامین انقلاب اسلامی گفت: نهضت سوادآموزی از نخستین نهادهای شکل گرفته به فرمان امام خمینی(ره) از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی محسوب می‌شد و مؤید اهمیت این حوزه است.

وی در ادامه به تاثیرات ویژه شکل گیری نهضت سوادآموزی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به استناد آمار با گسترش موج سوادآموزی در کشور، میزان باسوادی استان از حدود 50 درصد به 94 درصد، در حال حاضر رسیده است.

فاطمی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد بازمانده از تحصیل با وجود تمایل به تحصیل، اما شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی لازم را ندارند، بنابراین باید با نگاهی ویژه و انجام کار جهادی شرایط لازم را برای آنها فراهم کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه تلاش در مسیر باسوادی افراد، باقیات الصالحات است، اظهار کرد: افراد بازمانده از تحصیل از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و علم آموزی به این افراد، به منزله زنده کردن آنهاست.

فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با بدنه بزرگ و مسائل متعدد، به تنهایی نمی تواند در این مسیر حرکت کند ، بنابراین همه دستگاه های استان باید حمایت و همراهی های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جدی برای کاهش حداکثری افراد بازمانده از تحصیل ساکن استان، گفت: هر یک از دستگاه ها آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه مخاطب خود را احصا کرده و امکانات و حمایت های لازم برای سواد آموزی آنها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

استاندار یزد اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرزندان بی سواد کارگران کارخانجات و واحدهای تولیدی بالای 500 نفر را احصا کنند تا مدیر مجموعه به عنوان مسئولیت اجتماعی هزینه های مربوطه را پرداخت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار