دانش‌آموز مقام‌آور دبیرستان عصمت صفادشت در گفت‌وگو با پانا:

علاقمندی و هدف‌گذاری صحیح، دو رکن اصلی موفقیت در ورزش است

ملارد (پانا) - دانش‌آموز مقام‌آور دبیرستان عصمت صفادشت که در مسابقات والیبال مقام‌های مختلفی را کسب کرده‌، داشتن هدف و علاقه را مؤثرترین عامل در کسب این افتخار عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
علاقمندی و هدف‌گذاری صحیح، دو رکن اصلی موفقیت در ورزش است

سوگند خدایارنژاد، مقام‌آور ورزشی و دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان عصمت صفادشت، در گفت‌وگو با پانا گفت: «من با تلاش و پشتکار و ایمان به پروردگار توانستم رتبه دوم در رشته ورزشی والیبال بین مدارس شهرستان‌ملارد را کسب کنم، از رتبه‌هایی که تاکنون کسب کردم، نایب قهرمان دسته دوم نوجوانان تهران زیر ۱۶ سال در سال ۱۴۰۰ و رتبه اول در لیگ شهریار سال ۱۴۰۰ را بدست آوردم، و هم‌اکنون نیز بازیکن لیگ دسته یک جوانان تهران هستم و این برای من بزرگ‌ترین افتخار است که بتوانم موجب سربلندی شهرستان‌ملارد شوم.»

خدایارنژاد، در رابطه با عوامل مؤثر در موفقیت خود تشریح کرد: «علاوه بر تلاش و ایمان به پروردگار، عواملی چون خانواده‌ نیز مهم بوده است، مخصوصا پدرم که مربی والیبال بوده و تأثیرگذارترین عوامل موفقیت و انگیزه من در این راه سخت بوده و هستند. قطعا با حمایت‌هایی که در طول این راه از من داشتند، اشتیاق مرا برای رسیدن به قله موفقیت چندبرابر کرد؛ این نکته قابل ذکر است که علاقه زیاد من به ورزش و این رشته باعث شد که تا رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دریغ نکنم. از مربیانم که مرا آموزش دادند و تکنیک‌های ورزشی و اصول اخلاقی و ورزشی را به من آموختند بسیار سپاسگزارم و قدردان زحماتشان هستم. همچنین از آموزش و پرورش که زمینه رشد و تعالی استعدادهای دانش‌آموزانی همچون من را فراهم می‌کند و باعث بالندگی ما می‌شود، قدردانی می‌کنم.»

وی دلایل خود را مبنی بر انتخاب این رشته ورزشی، این‌گونه بیان کرد: «من رشته ورزشی والیبال را به علت جذابیت خاصی که دارد و بیشترین طرفداران در این رشته را به خود اختصاص داده است، انتخاب کرده‌ام و از نظر من بهترین رشته و تیم ورزشی والیبال است. همچنین از دلایل من از انتخاب رشته والیبال فواید بسیار آن در سلامتی بدن بوده و از جمله فواید این رشته ورزشی، می‌توان به افزایش کارآیی قلب از طریق حجم خون پمپ شده در یک ضربان، کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش فشار خون، کاهش عوارض و احتمال مرگ و میر ناشی از نارسایی‌های قلبی، کاهش مقاومت عروقی برای عبور دادن جریان خون، افزایش جریان خون منطقه‌ای و نقل و انتقال اکسیژن به بافت‌ها و... را نام برد.»

مقام‌آور ورزشی دبیرستان عصمت صفادشت در پایان صحبت‌های خود خطاب به همسالان و علاقه‌مندان رشته والیبال عنوان کرد: «اگر دوست دارید در رشته خاصی فعالیت کنید، حتما دنبال رشته‌ای بروید که علاقه و اشتیاق دارید و در آن زمینه فعالیت کنید و هدف‌گذاری صحیح و مستحکمی در این راه داشته باشید. همچنین برای رسیدن به هدف خود از هیج تلاشی دریغ نکنید، چرا که استقامت شما در هدفی که اکنون انتخاب می‌کنید، می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور پله‌های ترقی را در این راه طی کنید و مطمئن باشید که هیج کس بدون تلاش و اراده و ایمان به خدا به موفقیت واقعی نخواهد رسید پس از تلاش دست بر ندارید.»

دانش‌آموز خبرنگار : نیلوفر شاه آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار