کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت در پیش‌گرفتن سیاست منطقی برای کنترل نرخ ارز

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد دولت باید مشکلات موجود در اقتصاد کلان را به صورت ریشه‌ای حل کند و با استفاده از یک سیاست منطقی مسئولیت‌های خویش از جمله نرخ ارز و تورم را کنترل کند زیرا اولین قربانیان تورم در جامعه مردم هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت در پیش‌گرفتن سیاست منطقی برای کنترل نرخ ارز

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دولت بعضی از مسائل خود را به صورت دستوری مدیریت می‌کند که در درازمدت ممکن است منطقی نباشد و باعث ایجاد جهش‌های تورمی در کشور شود. یکی از این مسائل نرخ ارز است.»

وی ادامه داد: «مدت‌هاست دولت با یک سیاست دستوری که در گذشته نیز رایج بوده قیمت ارز را کنترل می‌کند. این مسائل باعث افزایش قیمت ارز در کشور شده و تورم را در جامعه بالا می‌برد.»

این کارشناس درباره نقش دولت در کنترل نرخ ارز، گفت: «مادامی که ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصادی در اقتصاد کلان حل نشود و دولت یک سیاست منطقی برای حل مشکلات ارزی و تورم را در نظر نگیرد، ما شاهد فشار به مردم، کاهش قدرت خرید و کاهش رفاه اجتماعی در کشور خواهیم بود. علاوه بر این طبقه متوسط در کشور که عمدتا حقوق‌بگیر هستند، دچار مشکلات بیشتر از قبل می‌شوند.»

رشد فزاینده قیمت‌ها با قیمت ارز همخوانی ندارد

وی قربانیان اصلی تورم در کشور را مردم دانست و گفت: «تورمی که اکنون در اقتصاد کشور شکل گرفته و همچنین رشد فزاینده قیمت‌ها، با قیمت ارز همخوانی ندارد. در حقیقت این یک وضعیت کاذب است و می‌تواند مشکلات فراوانی را برای مردم و اقتصاد کشور ایجاد کند زیرا هنگامی که تورم در جامعه‌ای به وجود می‌آید، ابتدا به سراغ مردم می‌رود.»

حاج‌اسماعیلی بیان کرد: اگر یک سیاست منطقی از طرف دولت برای کنترل قیمت ارز و نرخ تورم پیشه نشود، تورم پنهان در جامعه بالا رفته و مشکلات گسترده‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار