مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷ درصد رسیده است

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد نرخ باسوادی در استان به ۹۷ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷ درصد رسیده است

حسنعلی عزت خواه در آیینی با حضور مسئولین برای تجلیل از پیشکسوتان عرصه سواد آموزی گفت: سواد در آموزه های دینی و مبانی انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه و والایی دارد که با پیشرفت تکنولوژی و در عصر ارتباطات امروز نقش آن بیش از هر زمان دیگری نمایان است.

عزت‌خواه با تبریک هفته سوادآموزی به همه مسئولان عرصه سوادآموزی آموزشیاران، آموزش دهندگان و در سطح استان اظهار کرد: تاسیس نهضت سوادآموزی به عنوان یک جریان مهم فرهنگی به فرمان امام عزیز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی نهضت سوادآموزی را نهادی برخاسته از انقلاب به فرمان امام (ره) برای آفرینش علم و گسترش آگاهی در میان مردم عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ باسوادی در کشور مرهون تلاش این نهاد انقلابی بود که رژیم گذشته تلاشی برای سوادآموزی مردم نداشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اهمیت سوادآموزی و تعاریف متعدد از آن، توانایی ایجاد تغییر را ملاک باسوادی دانست و افزود: شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری مثبت و رو به جلو در زندگی فردی و اجتماعی خود و جامعه اش ایجاد کند.

سید حمزه باقری نژاد افزود: نهضت سوادآموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام خمینی شکل گرفت که با برنامه های خوب اجرا شده در عرصه سوادآموزی، نرخ باسوادی در کشور که قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد بود بود 97درصد رسیده است.

وی گفت: در گام دوم سوادآموزی دنبال نشر علم و سوادی هستیم که نافع و توام با اخلاق، هنر و نشات گرفته از ایمان باشد.

باقری نژاد از اجرای طرح نماز کلید بهشت و آموزش قرآن علاوه بر آموزش سواد پایه،مقدماتی و تکمیلی به آموزش یاران خبر داد و گفت: در این طرح ها سالانه ۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

در پایان این آیین از پیشکسوتان عرصه سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده های مرحومین سید اسماعیل مدبرنژاد و سید حمدالله خواهش نیک از مسئولان اسبق و سابق سوادآموزی استان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار