باقری کنی در جمع خبرنگاران:

نگاه آمریکا در مناسبات جهانی عدالت‌محور نیست

مقاومت یک رکن انکارناپذیر ثبات و امنیت در منطقه است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت نگاه آمریکا در مناسبات جهانی نگاه عدالت محور نیست بلکه مبنای نگاه آنها منافع‌شان است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نگاه آمریکا در مناسبات جهانی عدالت‌محور نیست

علی باقری کنی در حاشیه همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده دوباره از حق وتو توسط امریکا، گفت: آمریکا از حق وتو دوبار استفاده نکرده است و بارها حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیستها به ناحق از حق وتو علیه فلسطین استفاده کرده است.

وی ادامه داد: نگاه آمریکا در مناسبات جهانی نگاه عدالت محور نیست بلکه مبنای نگاه آنها منافعشان است و تلاش می‌کند این منافع را تبدیل به مولفه‌های نظم بین المللی کند؛ لذا دیگر بازیگران با آمریکا به مقابله برمی‌خیزند و در هر شرایطی که آمریکا بخواهد نظم خود را بردنیا تحمیل کند ما مواجه با ناپایداری نظم هستیم. بنابراین این وتوها هم در همان چارچوب است.

معاون سیاسی وزیرخارجه افزود: امریکایی ها در این ۷۷ روز نتوانستند وارد مسیر درستی شوند و به گونه ای هدایت شوند تا چارچوبی را ارائه دهند که مورد قبول کشورهای دنیا باشد.

وی در مورد هدف از برگزار ی این همایش، گفت: کارویژه اصلی این همایش این است که هرچه زودتر به نقطه پایانی جنایت‌های رژیم اسراییل نزدیک شویم و بتوانیم آن را تثبیت کنیم البته این همایش در ادامه همه تلاش‌هایی است که هم ایران و هم بسیاری از کشورها در صحنه بین المللی از جمله در نیویورک انجام دادند.

باقری هدف دیگر از برگزاری این همایش را کمک رسانی بی قید و شرط به غزه دانست و گفت: هدفهای دیگر رفع محاصره غیرقانونی، مقابله و کوچاندن مردم غزه و همچنین آینده فلسطین است.

باقری درباره مقاومت گفت: مقاومت یک مولود در منطقه است که هویت و شخصیت مخصوص خود را دارد. مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه بر اساس یک سری اصول رفتار می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: مقاومت یک رکن انکارناپذیر ثبات و امنیت در منطقه است. کارویژه عمومی مقاومت که امنیت سازی در منطقه است اکنون یک واقعیت است. مقاومت با همه ظرفیت خودش در حال تلاش است تا امنیت را برقرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا نشست تهران راهکار جدیدتری دارد، افزود: به هرحال یک تلاش جمعی در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار