وزیر نیرو: هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت دولت سیزدهم به دنبال حل مشکل تامین برق است و در این راستا هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تولید برق مورد نیاز را بهره‌برداری رساند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو: هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد، اظهار کرد: این بهره برداری نیروگاه بخار در نوع خود رکود ارزشمند توسط دولت سیزدهم مخسوب می شود.

وی ادامه داد: هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق شامل پنج هزار مگاوات متعلق به بخش خصوصی و بقیه توسط دولت از ظرفیت تبدیل به بخش بخار برخوردار است.

محرابیان یادآورشد: در مرحله اصلاح مصوبه سرمایه گذاری از محل ماده ۱۲ قاون رفع موانع تولید هستیم تا این مهم در راستای صرفه جویی سوخت انجام شود.

وی تاکید کرد: با گسترش این طرح راندمان نیروگاه حداقل ۱۸ درصد افزایش یابد .

به گفته وی برای حل ناترازی برق مورد نیاز کشور ۲ راهکار شامل توسعه ظرفیت و مدیریت مصرف وجود دارد.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در گذشته ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت پنبه می‌رفت و ۲۸ کارخانه پنبه پاک کنی فعال بود اما در شرایط فعلی بسیاری از آن‌ها تعطیل شده و کشاورزان دیگر رغبتی برای کشت پنبه ندارند.

رحمت الله نوروزی افزود: تعامل بسیار خوبی میان مسوولان گلستان وجود دارد ولی بیکاری مردم گلستان را رنج می دهد .

وی همچنین با قدردانی از حل مکل قطع برق خانگی توسط دولت سیزدهم خواستار تامین برق کشاورزی در گلستان و تعیین مرزهای حغرافیایی این استان با استان های همجوار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار