بازدید از انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان

کرمان (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان به همراه همکار روشندل حسین شریفی‌نژاد از انجمن نابینایان و کم بینایان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان

محمود رجبی پور، رییس سازمان دانش آموزی استان کرمان در بازدید از انجمن نابینایان و کم بینایان بیان کرد: برخی در جامعه به افراد دارای معلولیت نابینایی و به ظرفیت ها و توانمندی آنها توجهی نمی کنند و آنها را نادیده می گیرند، در حالی که این افراد صاحب فکر و اندیشه هستند و باید شناخته شوند تا جامعه از آنها بهره‌مند شوند.

رجبی پور با اشاره به حضور حسین شریفی نژاد همکار روشندل در مجموعه سازمان دانش آموزی ادامه داد: باید شرایط را به گونه ای برای افراد دارای معلولیت نابینایی فراهم کرد تا زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی، توام با ظرفیت مشارکت اجتماعی در درون خانواده و در بستر جامعه داشته باشند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی می تواند به جامعه نابینایان در زمینه آموزش مهارت هایی مانند سخنوری، فن بیان، مجری گری، خبرنگاری و... کمک کند. از این رو می توان با تشکیل کارگروه مشترک می توان به نتیجه عملی در این زمینه رسید.

ستاری مدیر انجمن نابینایان و کم بینایان نیز ضمن ابراز خرسندی از این بازدید گفت: ساختمان این انجمن به همت زهرا مرتضوی، خیر کرمانی احداث شده است و دارای بخش های مختلف از جمله «کارگاه سفاگری، کارگاه قالی بافی، سالن ورزشی، استودیو هنرهای صوتی، کتابخانه و سالن آمفی تئاتر» است.

ستاری افزود: روزانه افراد نابینا و کم بینا به این مرکز مراجعه می کنند و در کلاس های آموزشی که برای این افراد درنظر گرفته شده است شرکت کرده و مهارت کسب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار